Учени откриха, че невроните в човешкия мозък пренасят електрически сигнали по специален начин, който значително увеличава капацитета на индивидуалните неврони, пише Obekti.bg, позовавайки се на Science Alert.

Предимствата на бананите варират в зависимост от цвета на кората

Екипът, направил откритието е сравнил скоростта, с която пътуват сигналите по човешките неврони със скоростта на сигналите на невроните на лабораторни плъхове и са открили неочаквана разлика в силата на сигнала при хората. Тя е демонстрирала, че тече обработка на информация и на допълнително, скрито ниво. Клоните на невроните, наречени дендрити, събират сигнали от другите клетки на около, и ги препращат по ствола на неврона, наречен аксон. Трансмисиите се осъществяват посредством електрически заредени частици, които преминават през мембраната на неврона през йонни канали и предизвикват промени в напрежението на клетката по нейната дължина.

Но дендритите са много повече от прости проводници на електрически сигнали. Те активно променят “съобщението”, и така играят ключова роля в обработката на информацията, която се съдържа в сигнала. В някакъв смисъл може дори да се направи някаква аналогия на дендритите с транзистори, които опосредстват сигналите като усилват някои и блокират други. “При човешките неврони се наблюдава значително електрическа “департаментализация”, която им позволява да бъдат по-независими, което пък ги прави по-производителни в сравнение с невроните на лабораторните плъхове”, обяснява д-р Марк Хартнет от екипа.