Учени съобщиха, че са открили планета с размерите на Земята и условия, които я правят годна за живот. Ross 128 b, както се казва новият космически обект, се придвижва към Слънчевата система. Изводите на учените са публикувани в списание "Астрономия и астрофизика", предаде Европейската космическа обсерватория.

Засега това е втората най-близка до Земята екзопланета, но Proxima b ("само" на 4.2 светлинни години), която се намира на по-малко разстояние, е с по-неблагоприятни за възникване и развитие на живот условия.

Ross 128 b се придвижва към Слънчевата система и ще "изпревари" Проксима като най-близкия съсед "само" след 79 000 години, което е като кратък миг за космическите процеси, отбелязва Европейската космическа обсерватория.

Ross 128 b се върти около звезда в своята система около 20 пъти по-близо до нея, отколкото е земята до Слънцето. Въпросната звезда обаче е много по-малка - червено джудже - и в резултат планетата получава 1.38 пъти повече слънчева радиация, отколкото достига до Земята.

Учените очакват, че температурата на повърхността ще е близка до тази на Земята.

Новооткритата планета обикаля около звездата Ross 128 за 9.9 дни, а евентуалната температура може да варира от - 60 до 20 градуса - условия, които се смятат за по-скоро приемливи. Предстои изследване на атмосферата, за да се установи каква е вероятността на нея да се появи живот.

Намирането на обекти, годни за живот извън Слънчевата система, е трудно начинание - повечето от 3500 познати екзопланети тях са подобни на Юпитер гиганти от газ, чиято орбита е много близо до звездата им.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!