Един от най--поразителните и необичайни паяци бе открит преди няколко дни насред дъждовните гори на Еквадор. Професионалният фотограф и изследовател на природата Андреас Кей съвсем случайно се натъкнал на неизвестен на науката паяк с невероятен израстък на гърба, напомнящ на вълча глава.

Най-вероятно, удивителният паяк мимикрира хищното животно, за да плаши своите потенциални врагове.

Върху тъмната "втора глава" на рядкото членестоного може да бъдат видени уши, очи, ноздри и уста на вълк. Според Андреас, това странно същество изглежда почти като истински хибрид между паяк и куче. Фотографът е бил до такава степен очарован и развълнуван от своето откритие, че рискувал да провери, дали то е опасно за човека.

Оказало се, че "вълкопаяка" не е способен да пробие със зъбите си човешката кожа, за да навреди на човека с отрова, ако въобще има такава.

Според учените, даденият вид паяци може да обитава нашата планета поне от 400 милиона години, тоест те са живеели още по времето на динозаврите. И няма нищо учудващо в това, че такова членестоного е било открито едва сега. Всеки ден в света се намират нови видове насекоми, членестоноги, мекотели и редица други същества.