Учени откриха възможност за биологичен живот на още една планета, подобна на Земята, пише „Индипендънт”. Става въпрос за „Kepler 62f”, която се намира на 1200 светлинни години от нас.
Планетата, открита през 2013г. от телескопа на НАСА „Кеплер”, е с 40% по-голяма от нашата и е възможно на нея да има океани. Тя е най-външното от 5 сферични тела, обикалящи звезда, която е по-малка и по-студена от нашето Слънце.

Нови компютърни симулации на възможните видове атмосфера на „Kepler 62f”, показват, че има възможност там да има живот. Изследването е дело на учени от Калифорнийския университет в Лос Анджелис, информира БГНЕС.

„Открихме няколко атмосферни композиции, които позволяват достатъчно задържане на топлина, че на повърхността да има вода в течно състояние. Това я прави сериозен кандидат за обитаема планета”, заяви ръководителят на проучването Д-р Аомава Шилдс.

Разстоянието на Kepler 62f от звездата й прави необходим парников ефект от достатъчно въглероден диоксид атмосферата, който да позволява водата на нея да не замръзне.

Въпреки това, възможни траектории на орбитата й биха позволили в определени моменти от годината нарастване на температурата на планетата до близка до земната, дори с по-ниски нива на въглероден диоксид.

„Така могат да се топят ледените слоеве, формирани през други сезони”, допълни Шилдс.

До момента са идентифицирани над 2300 планети извън Слънчевата система. По-малко от 30 от тях се намират в „обитаемите зони” на звездите им – разстоянието от слънцата, което би позволило съществуването на вода в течна форма.