Преди около 66 милиона години обект с размерите на планина е дошъл от космоса и се е разбил в Земята, отключвайки така каскада от унищожителни събития, които са предизвикали загиването на три-четвърти от видовете на планетата, включително всички динозаври, които не са могли да летят, което е били над 90% от тях. Заровените останки на кратера от удара, който е бил с диаметър около 200 километра, бяха открити в полуостров Юкатан и Месиканския залив. И водещата теория досега беше, че ударът е предизвикал опустошителна глобална зима.

Но след нея, поради натрупването на въглероден двуокис в атмосферата, е последвал период на глобално затопляне и планетата се е превърнала в гигантски парник. Ново изследване потвърди хипотезата за глобалното затопляне и данните могат да имат актуално значение за периода, в който се намира планетата сега. Ударът е предизвикал повишаване на температурите в тропическите морета с 5 градуса по Целзий.

Това означава крокодили по северния полюс и големи площи тропическа суша, която е била толкова гореща, че е била необитаема», обяснява Кен Маклауд, палеонтолог от университета в Мисури. Тогавашното глобално затопляне е продължило 100 000 години.

Източник: Science Alert