Ръст на приходите от 36,2% обяви подразделението за потребителски продукти на Huawei за първите шест месеца на 2017 г., спрямо същия период на предходната година. Постъпленията на компанията възлизат на 105,4 милиарда китайски юана, а продажбите на смартфони са се увеличили с 20,6% до 73,01 милиона броя.

„Нашето звено за потребителски бизнес Consumer Business Group продължава да показва невероятен растеж, надминавайки средното за индустрията ниво и утвърждавайки се на пазарите на висок клас устройства по света”, коментира главният изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group – Ричард Ю.

През първото полугодие на 2017 г. Huawei заема 9,8% от световния пазар на смартфони, според IDC. Този растеж е подтикнат от значителното увеличаване на продажбите на смартфони от висок и среден клас във важни геостратегически пазари.

В Китай Huawei претендира за 22,1% пазарно присъствие, а доставките са се увеличили с 24 процента на годишна база. От компанията също отчитат голям годишен ръст от 18% в Европа, с особено добро представяне в Централна, Източна и Северна Европа.

Huawei постигна сериозен пробив и на азиатско-тихоокеанските пазари, които включват Тайланд, Малайзия, Япония и Южна Корея. Присъствието в Русия също нараства силно. Компанията разширява своята търговска мрежа с цел да достигне 56 000 обекта до края на 2017 г.