Huawei вече е втори по големина производител на смартфони в света, сочат данни на анализаторската компания Counterpoint за летните месеци юни и юли, като не се очаква промяна в статуквото и през август.

Твърди се, че Huawei е продал повече смартфони от своя конкурент в световен мащаб през юни и юли. Августовските продажби на китайския производител също са силни, така че Huawei изпреварва Apple през лятото.

Това е важно събитие за Huawei – най-големия китайски бранд за смартфони, с нарастващо глобално присъствие. Обемът на продажбите на този производител, посветен преди всичко на мрежовите инфраструктури, показва колко е израснала компанията на пазара за потребителски мобилни телефони в последните 3-4 години, коментира Counterpoint.

Huawei постига глобален мащаб при смартфоните, благодарение на постоянни инвестиции в R&D и производство, в съчетание с активен маркетинг и разширение на каналите за продажби, подчертава Питър Ричардсън, директор изследвания в Counterpoint.

Макар че превъзходството на Huawei над Apple може да се окаже временно, предвид предстоящото обновяване на линията iPhone през септември, то все пак потвърждава тенденцията на ръст на китайския производител, допълва Ричардсън.

Според него, слабото присъствие на пазарите в Южна Азия, Индия и Северна Америка ограничива потенциала на Huawei да се утвърди постоянно на второ място в глобален мащаб след Samsung. Компанията зависи силно от китайския пазар, където заема водеща позиция, както и от регионите с преобладаващи операторски модели в продажбите на смартфони – Европа, Латинска Америка и Близкия Изток.

Анализът подчертава също факта, че Huawei се изкачва на втора позиция през лятото, въпреки че нито един от нейните модели смартфони не присъства в Топ 10 на пазара. Това се дължи на широкия асортимент от устройства, предлаган от компанията, в който няма силно отличаващ се продукт.

Huawei води конкурентна битка в различни сегменти от пазара, но не прави достатъчно, за да повиши лоялността към бранда, отбелязва Counterpoint. Според анализаторите, компанията трябва да работи именно в това направление и да съкрати редица модели, както направиха вече други китайски производители – Oppo и Xiaomi.