Освен че е един от най-успешните бизнес проекти в историята на човечеството, Facebook е революционен в почти всяко едно отношение. Значението му като социална мрежа е огромно, а информацията, която преминава през него (и през Messenger) всяка секунда, е абсолютно главозамайваща.

Благодарение на разработваните от огромни екипи от учени алгоритми, Facebook може да обработва тази информация все по- и по-ефективно. Това пък е от огромна полза за рекламодателите, както и за всякакви политически или социални кампании, които могат да таргетират изключително ефективно посланията и рекламите си.

Важна част от обработваните данни са тези за любовния живот на потребителите. На практика Facebook знае за него много повече, отколкото предполагате, пише vesti.bg.

Дори в профила си да не сте отбелязали дали сте във връзка, дали сте сгодени или женени, това не значи, че Facebook не може да го разбере.

Сравнявайки профилите на хора, които вече са упоменали, че имат връзка, с множество други, екипите на Facebook откриват важни прилики. Когато Facebook предположи, че двама души са много близки и/или любовници, започва да показва повече от активността на всеки от тях в Newsfeed на другия, поставя ги на водеща позиция в Chat Bar, предлага на всеки да организира парти за рождения ден на другия, предлага да публикуват споделени спомени на стените си.

Също така, учените на Facebook са забелязали, че около 100 дни преди потребителите да натиснат “In a Realtionship”, те започват по-често да използват думи като „любов” и „радост” в личните си съобщения, както и в постове на стените на своите любими. Когато пък слагат нещо на своята стена, то най-често е позитивно.

Facebook знае и кога ще се запознаете с най-много нови хора. Това се случва през август, когато хората най-често се възползват от лятната си ваканция. Тогава се регистрира и най-голям брой запознанства между хора от различни държави.

Facebook може да предвиди колко дълга ще бъде връзката ви. Според събраните данни, младите двойки, публикували статус “In a Realtionship” и останали в него поне 3 месеца, най-вероятно ще останат заедно в продължение на поне 4 години.

Facebook знае и това-онова за раздялата. Най-често връзките приключват в началото на пролетта и седмица преди коледните празници. Другият универсално опасен момент са понеделниците – ясно защо. И още нещо – седмица преди края на връзката, единият от потребителите започва да комуникира по-активно с приятелите и семейството си, като в самия ден на раздялата тази комуникация нараства с внушителните 225%. Обяснението е просто – пората търсят съвет и подкрепа от най-близките си.