Британски турист подаде жалба до кмета на Венеция, след като той и неговите родители е трябвало да платят за обяд 526 евро в ресторант, разположен близо до площад Сан Марко.

Люк Танг, който е университетски преподавател от Бирмингам, казва, че той и неговите 70-годишни родители били шокирани, когато в сметката им в ресторанта се появили ястия от морски дарове, много от които те не били поръчали.

Той обвинява сервитьорите в ресторанта Trattoria Casanova, че са се възползвали от факта, че нито той, нито родителите му говорят италиански, съобщава британският вестник Telegraph.

Мъжът твърди, че му сервирали ястия, които не е поръчал, без да съобщят цената им, като описва заведението като "отвратително място".

В писмо до Луиджи Бруняро, кмета на Венеция, който е един от най-известните градове в света и част от списъка на ЮНЕСКО със световно културно наследство, 40-годишният Танг пише: "Не очаквам да ми възстановят парите, но исках да привлека вниманието ви към поведението на представителите на този бизнес, който ще съсипе репутацията на Венеция. Това е позорно и срамно за града."

Сметката си семейство Танг получава, след като им е сервиран обяд от 20 пресни стриди, спагети с калмари, риба на скара и раци.

Мъжът заявява пред вестника, че не е имал време за дълги спорове, тъй като е трябвало да хванат самолета. И добавя, че родителите му са възрастни, а баща му - на лечение, така че не искал да прави сцени и да ги разстройва.

"Когато се прибрах вкъщи, направих няколко проучвания за този ресторант и осъзнах, че в никакъв случай не сме единствените, които са били третирани по този начин. Имаше много оплаквания от японски и корейски туристи - ресторантът изглежда е насочен особено към азиатските посетители, защото езиковата бариера означава, че за тях е трудно да се оплачат", според Танг.

"Това нещо не е приемливо за Европа и особено в един град, който разчита на туризма, като Венеция", добавя той.

Собствениците на ресторанта обаче заявяват, че всички ястия са поръчани от британското семейство и цените им са ясно посочени в менюто.

"Ние им сервирахме това, което поръчаха. Цените на рибата на 100 грама са ясно написани в менюто", казва мениджърът на ресторанта за италианската агенция Ansa.

"Те не върнаха храна. Ако е имало ястия, които не са поръчали и са отказали да ядат, тогава те нямаше да трябва да ги плащат", заявяват още от заведението.

Мъжът посочва още, че ресторантът е наскоро реставриран, разполага с 14 сервитьори и плазмени телевизори, а местоположението му е изключително удобно - в близост до площад Сан Марко.

Ресторантът обаче обикновено получава отрицателни отзиви онлайн. 56% от рецензентите в TripAdvisor го описват като "ужасен", докато само 18% го смятат за "отличен" или "много добър".

Това е второто подобно оплакване от Венеция за два дни. В понеделник се оказа, че японска двойка е трябвало да плати 120 евро за чиния спагети с омари в района на Каннареджо. След спор ресторантът намалил сметката с 40%.

Туристи са товарени с огромни сметки и в други части на Италия. През 2009 г. японец и неговата годеница получиха сметка от 695 евро за храна в ресторант в Рим, разположен на Пиаца Навона. В крайна сметка те получиха официално извинение от кмета на столицата.

През 2013 г. четирима британски туристи пък бяха таксувани с 64 евро за четири сладоледа близо до Испанските стълби, отново в Рим.