За първи път от 125 години насам учени откриват нов вид риба луна. Mорският обитател тежи над 2 тона и може да бъде намерен във водите на Австралия, Нова Зеландия, Южна Африка и Чили.

Според учените той е oт вида риба луна и за първи път сега се класифицира като нов вид.

Изследователите ни напомнят, че океанът все още крие множество тайни, които предстоят да бъдат разкрити. Изненадата на учените идва по-скоро от размерите на новооткрития обитател. Освен че е огромен, невижданият досега екземпляр океанска риба има навика да излиза на сушата, за да се загрява, откъдето идва и недоумението защо никой не го е виждал или коментирал досега.

Изследването, ръководено от Мариан Ниегард от Университета Мърдок в Австралия, разглежда над 150 ДНК проби от различни лунни риби. Една от тях се оказва на напълно непознат вид, на който учените кръщават „неоткриваема риба” заради умението й да остане скрита толкова дълго.

Въпреки резултатите от пробите външният вид на рибата остава загадка. Докато учените не откриват следи от нея на плаж в Нова Зеландия четири години по-късно.

Както и други представители на вида лунна риба, новият екземпляр е огромен. „Мола текта” (от лат. Tectus – невидим), както учените я наричат официално, има дискообразно тяло и широки перки. Мощната костна структура е причина и за значителното тегло.

Неоткриваемата риба вече е забелязана на няколко различни места, включително водите на Южна Африка, Чили, Австралия и Нова Зеландия. Това очертава местообитанието в по-студените части на южното полукълбо, уточнява bTV.