Семена от грамофончета (Calystegia) могат да понесат невероятни дози ултравиолетова радиация, откриха, учените, и това ни дава надежди, че някои видове растения могат да да послужат като пътешественици из Космоса и да занесат живот на далечни екзопланети, пише Obekti.bg, позовавайки се на Science Alert.

Старата доктрина за панспермията, според която хипотезата е, че животът може да е бил разпространен из космоса, носен от метеорити, комети, планети и дори космически кораби, се позиционира в нова светлина.

Днешните изследвания показват, че всъщност за някои видове този сценарий може да работи реално.

Според ново изследване, семена от популярното градински цвете Грамофонче или Чадърче, може да оцелее при нива от радиация, които са до 6 милиона пъти по-силни от тази, която се използва за да се стерилизира питейната вода, дори и при точната дължина на вълната, за която се знае, че причинява най-много увреждания на ДНК и за периоди от стотици дни.

“Ние, разбира се, нямаме доказателства, ще хипотезата за панспермия в миналото е била факт, но ние твърдим, че демонстрираната устойчивост на радиация на някои растения определено прави тази хипотеза много-по-вероятна,” коментира учения Дейвид Тепфър.