С помощта на радиотелескоп е била открита планета, над 12 пъти по-голяма от Юпитер, която се движи в самота в Космоса на около 20 светлинни години от Земята. Тайнственото космическо тяло не е свързано с нито една звезда и е първият обект от този вид, открит с помощта на радиотелескоп, съобщава „Индипендънт“.

Както масата, така и огромната сила на магнитното поле отправят предизвикателства към знанията за това, което учените знаят за разнообразието от астрономически обекти, открити в дълбините на космоса.

„Този обект е точно на границата между планета и кафяво джудже или  „неуспяла звезда“ и ни разкрива някои изненади, които потенциално могат да ни помогнат да разберем магнитните процеси както на звездите, така и на планетите“, каза д-р Мелоди Као, астроном в университета в Аризона. Откритието е на Националната радио-астрономическа обсерватория на САЩ.

Кафявите джуджета са трудни за категоризиране - те са твърде огромни, за да се считат за планети и не са достатъчно големи, за да бъдат считани за звезди. Първоначално открита през 2016 г. при ползването на телескопа Very Large Array (VLA) в Ню Мексико, новообозначанета планета първоначално е смятана за кафяво джудже.

Много неща все още не са известни за тези астрономически тела – първото такова е забелязано едва през 1995 г. - и учените зад откритието се опитват да разберат повече за магнитните полета и радиочестотите на пет кафяви джуджета.

Нейната възраст означава, че вместо "неуспяла звезда", те са намерили свободно носеща се планета, т.нар. междузвездна планета. Анализът на изследователския екип показа, че магнитното поле на планетата е невероятно силно, около 200 пъти по-силно от това на Юпитер.