Мобилните потребители в България заемат първо място сред 12 европейски страни от Централна и Източна Европа, както и от Скандинавския регион, по селфи снимки и ползване на други функции на своите смартфони, сочи проучване на Huawei.

Освен за правене на селфи снимки, ние сме №1 и по споделяне на заснетото съдържание в социалните мрежи и слушане онлайн на музика. Тяхното използване е обобщено от Huawei Summer Barometer 2017 – международно изследване, проведено през месец сред потребители на възраст 18-45 години, които имат или са използвали смартфон през последните 24 месеца.

84% от участващите в изследването българи са споделили, че това лято ще правят селфи снимки и ще споделят снимки и видеа в социалните мрежи, с което заемаме първото място в класацията сред другите участници, изпреварвайки Румъния, Сърбия, Гърция, Унгария, Полша и 4 скандинавски страни, пише technews.bg.

Също така е най-висок делът на потребителите от България (72%), които ще слушат музика онлайн по време на лятната почивка, изпреварвайки с 5 до 7 пункта съседите от Сърбия и Румъния.
88% от българските потребители ще използват устройствата си за навигация през лятото, заемайки второ място в Европа след Сърбия.
В демографски план за страната ни, мъжете преобладават над дамите в използването на повечето технически функции на смартфон устройствата. 
Но въпреки превеса на мъжете в намеренията за използване на селфи стикове през лятото (36% срещу 30%), то дамите са тези, които не се притесняват да ги използват наистина, за разлика от мъжете (28% за жените срещу 21%).

63% от българските дами свалят музика на своите мобилни устройства предварително преди своята почивка, срещу 48% за мъжете, както и отново дамите преобладават над мъжете по гледане онлайн на видео или филми.
90% от дамите използват навигация на своите смартфони срещу 86% при мъжете и свалят офлайн карти (60% срещу 40%), докато мъжете са „по-оправни“ по отношение на резервации (51% срещу 43%) и преглед на оценки за хотели или ресторанти (70% срещу 67%).