Дигитални промоутъри в молове и хотели заместват хората. Срещу 4000 лева всеки предприемач може да си наеме такъв „служител“, като в цената освен технологията е включено изработването на образа и техниката. Холограмните образи, познати ни от филмите, вече са реалност и се използват активно в рекламата. Те станаха хит на изложението по време на дигиталната конференция Innowave Summit 2018 във Варна. Медиен партньор на проявата бил вестник и агенция „Монитор“.

Записаният видеообраз се проектира върху дисплей, предназначен точно за тази дейност, или върху холограмна лента. Заснемането на човека отнема не повече от три до четири часа, има постпродукция около ден.

С холограмата може да се избегне човешка грешка при представяне - служителят да сбърка продукта, начин на изказ и всичко останало. Може да се прилага под всякакви форми, разказа пред „Монитор“ Екатерина Хугасян - Куки, собственик на концептуална агенция за интерактивни творчески решения.

Най-често човешката холограма е в мащаб 1:1. Образ на Орлин Павлов е посрещал гостите на рождения ден на певеца с думите: „Здравейте, познахте ли ме? А торта ядете ли, а искате ли да ви изпея едно парче?“, разказва Хагасян. Такива образи могат да посрещат гостите на хотелите на няколко езика.

Друга „умна“ технология е устройство за изкуствено зрение с вградена камера. То снима текста и го диктува на собственика си на английски, а отскоро и на български, както и на всеки друг език, на което бъде научено, разказват търговците, които го предлагаха на изложението. Устройството е самообучаващо се и предназначено основно за незрящи или хора с частично зрение, представлява лека смарт камера, която мигновено разчита на глас текст от всякакви повърхности, разпознава лица, продукти и банкноти в реално време. Цената му в България e 4500 евро.

Как може да си купим през смартфона с виртуални пари нещо реално показаха младите специалисти от компанията Quanterall. На изложението те представиха бета версия на приложението си за покупки на кафе от кафеавтомат, използвайки AR технология, заплащайки топлата напитка с помощта на блокчейн, а направата на кафето се случва с технологията IoT. Създателите на продукта ще печелят от оборота на всяка машина, а не от потребителите.

Конференцията и изложението протекоха при огромен интерес от стотици посетители. Повече от 60 топ-лектори от световни брандове, над 80 световни изложители и близо 2000 участници – собственици и мениджъри от Балканите, Европа, Америка и Азия, участваха в тазгодишното издание в InnoWave Summit 2018 във Варна. То бе посетено от хиляди жители и гости на Морската столица на България.