В постоянната шумотевица около евтиния Model 3, бъдещия компактен кросоувър Model Y и възможния електрически пикап на Tesla рядко се споменава наследникът на електромобила, с който започна възходът на калифорнийската компания. Базираният на Lotus Elise Roadster бе много бърза кола, но нямаше успеха на Model S, пише Факти бг.

С около 2 500 продадени екземпляра обаче малкият спортист успя да разбие клишето, че електромобилите са умалени тролеи. Илън Мъск си дава сметка за това и не се е отказал от идеята за второ поколение Roadster - този път на собствена платформа. Основна тема в дискусиите за новия лекоатлет на Tesla естествено са динамичните характеристики и най-вече ускорението, в което Model S P100D постави летвата много високо.

 

 

В разговор с влогъра Сам Шефър в Twitter Мъск допуска възможността новият Roadster да спринтира от 0 до 60 мили/ч (97 км/ч) за по-малко от 2 секунди. Роденият в ЮАР бизнесмен обаче прави изричната уговорка, че на подобен спринт би трябвало да бъде способен всеки фабричен Roadster с "цивилни" гуми.

Новата спортна Tesla ще разполага с режим, подобен на Ludicrous mode при Model S. Той ще носи името Maximum Plaid mode и ще бъде запазен само за Roadster, чиято поява може да се очаква реалистично поне година след Model Y.