McDonald’s загуби запазената си търговска марка за бургерите Big Mac в рамките на Европейския съюз, предава CNBC, цитирайки публикации в британските медии.  

Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) е посочила, че компанията за бързо хранене не използва търговската марка в съответствие със законите на ЕС.

Решението на органа влиза в сила моментално.

От McDonald’s посочват, че ще обжалват решението, имайки пълна увереност, че то ще бъде отменено.

„Разочаровани сме от решението на EUIPO и вярваме, че това решение не е взело предвид съществените доказателства, представени от McDonald's, доказващи използването на нашата марка BIG MAC в цяла Европа”, казват от компанията в изявление.

Делото за търговската марка бе заведено от ирланската верига ресторанти на име Supermac’s преди две години. Веригата обвинява McDonald’s в „малтретиране с търговска марка”.

McDonald’s е използва търговската си марка върху Big Mac, за да възпрепятства компанията да запази собственото си име в рамките на ЕС, което би й помогнало да се разрасне извън границите на Ирландия и Северна Ирландия.

Базираната в Чикаго компания е посочила, че Supermac’s е прекалено сходно с търговската марка на бургера, което ще подвежда потребителите. И двете вериги, замесени в спора, продават бургери и пържени картофи.