Съвремените туристи не са вчерашните и не е достатъчно да им предложиш просто СПА, плаж, културно-исторически паметници или писти за каране на ски и бизнесът да върви. Това е причина алтернативните форми на туризъм да се развиват все по-добре, защото дават възможност на туристите да видят нещо различно, да изпитат нови емоции. Естествено, гастрономическият туризъм е на едно от първите места в това отношение, тъй като срещата с местната кухня е неизбежна част от всяко пътуване.<br /> <br /> Затова е логично и работещо предложение като това на Варненската туристическа камара за организиране на международен кулинарен фестивал в морската ни столица. Просто, това е част от маркетинга и рекламата на общината като туристическа дестинация. И докато в България правим първите си открития и стъпки в разработването на този продукт, по света вече има наложени не просто гастрономически продукти, а дестинации. <br /> <br /> Едно изследване на резервационния сайт за хотели Hotels.com показва маршрутите, покоряващи не само сърцето, но и стомаха на пътешествениците на различни места по света.<br /> <br /> Има нещо, което обединява гастрономите от цял свят &ndash; въздушната пица и нежната паста на италианските майстори-готвачи. Италианската кухня е посочена за номер едно от 56% от участниците в изследването и заема първо място в класацията на кулинарните предпочитания.<br /> <br /> Второто място с 32% от гласовете е за френските жабешки бутчета и за фуа гра /гъшия дроб/. <br /> <br /> На трето място в света по популярност е тайландската кухня. Изключение правят руснаците, които са предпочели пред нея японската храна.<br /> <br /> Трябва да се отбележи интересния факт, че за гастрономите от азиатските страни въпросът за храненето стои на преден план. За разлика от европейците, за които националната кухня представлява интерес, но не е решаващ фактор при избор на дестинация. Над 50% от японците и 40% от корейците избират къде да пътуват по време на ваканция, като се ръководят от гастрономическите изкушения, които може да предложи предпочетената страна.<br /> <br /> Сред европейците, англичаните и французите са тези, които при избора на туристическа дестинация се влияят до голяма степен и от особеностите на националната кухня. Това не важи за руснаците, но 80% от тях също, както и останалите туристи, смятат за свой дълг да опитат местните специалитети. <br /> <br /> Според изследването на Hotels.com, основната част от туристите предпочитат туристически пакети само с включена закуска, за да могат да се хранят в различни заведения и да избират от повече менюта. Едва около 13% от руснаците и британците предпочитат системата &bdquo;ол инклузив&ldquo;.<br /> <br /> <br /> <a target="_blank" href="https://www.infotourism.net/index.php?t=8096&amp;m=2">Вижте повече</a>