За първи път в историята Volvo Cars представя всички свои дългогодишни проучвания в сферата на безопасността в дигитална библиотека, достъпна за всички и насърчава автомобилната индустрия да използва тези данни, в името на по-безопасни пътища за всички.

Съобщението изразява философията на компанията за повишаване на безопасността чрез споделяне на знания, помогнали за спасяването на човешки животи и идва навръх 60-годишния юбилей на може би най-важното изобретение в историята на автомобилната безопасност – триточковият предпазен колан. Представен от Volvo Cars през 1959 г., триточковият предпазен колан е спасил над един милион човешки живота по света, не само в автомобили на Volvo, но и в коли на много други производители, благодарение на решението на компанията да сподели изобретението си, в името на глобалното повишаване на пътната безопасност. Оттогава до днес, Volvo продължава да дава приоритет на обществения напредък пред корпоративните финансови облаги.

За да отбележи това важно събитие и да подчертае, че традицията на споделянето на знания се простира отвъд патентите и продуктите, Volvo Cars представя  Проекта E.V.A. Инициативата едновременно въплъщава и ознаменува 60 години споделяне на безценен опит в областта на автомобилната безопасност, но също така подчертава основния проблем с неравенството при разработването и тестването на технологиите за безопасност.

„Използваме данните от десетки хиляди инциденти от реалния живот, за да сме сигурни, че нашите автомобили са толкова безопасни, колкото е необходимо и подготвени за това, което се случва в реални пътни условия“, обясни Лота Якобсон, професор и главен технически специалист в Центъра по безопасност на Volvo Cars.

„Това означава, че нашите автомобили са разработени с цел да предпазват всички хора, без значение от техния пол, височина, тегло и други особености на тялото, които ги различават от средностатистическия човек, представен чрез манекените за краш тестове“.

Проектът E.V.A. е разработен на основата на проучвания на Volvo Cars и на няколко външни изследвания, данните от които показват, че жените са изложени на по-голям риск от определени наранявания при автомобилни катастрофи. Разликите в анатомията и здравината на шийните прешлени например са предпоставка жените да получават повече наранявания в следствие на „камшичен удар“ при катастрофа. Въз основа на тези анализи и на собствената си база данни от реални инциденти, Volvo Cars създаде виртуални краш тест манекени, за да проучи още по-добре инцидентите и да разработи технологии за безопасност, които защитават по еднакъв начин както мъжете, така и жените.

Първата такава технология е системата за защита при „камшичен удар“ WHIPS, която беше представена през 1998 г. и допринесе за уникалния облик на седалките и облегалките във Volvo автомобилите. Идеята за приоритизиране на обществения прогрес продължава да е водеща в разработките за безопасност на Volvo Cars. Компанията разработва нови технологии, не само за да покрие стандартите и да премине задължителните тестове за безопасност, но защото собствените й проучвания, базирани на анализите на десетки хиляди инциденти от реалния живот, показват кои области могат да бъдат усъвършенствани.

През 1980 г. Volvo Cars започна да се фокусира върху наранявания, получени при странични удари, тъй като според проучванията, много хора получават подобни наранявания, заради твърде малката дистанция между пътниците и мястото на удара. В резултат от 1990 г. насам бяха въведени няколко иновации, като системата за защита при страничен удар (SIPS), страничните въздушни възглавници и въздушни завеси в предната и задната част на автомобила.

Всички тези иновации, основани на база проучванията на Volvo, днес вече представляват стандарт в индустрията. Съвсем наскоро данните от проучванията на Volvo Cars показаха проблеми с лумбалния дял на гръбначния стълб или долната част на гърба – наранявания, които се получават при всички хора, независимо от техния пол и ръст. По-нататъшните анализи доведоха до съсредоточаване върху опасностите от наранявания при излитане от пътя. Създадената като резултат технология, въведена първо при XC90, а сега и във всички автомобили, изградени на SPA-платформата, е енерго абсорбиращата структура на седалките, която далеч надхвърля всички нормативни изисквания, задължителни за производителите на автомобили.