Нарича се Shaman и се произвежда от руската Avtoros. Дълъг е над 6 метра, което е с около половин метър повече от Mercedes-AMG G63 6x6. Както казва Джоуи от „Приятели”: „Има с четири колела повече от Range Rover, но при цена от 88 000 паунда струва колкото един.” Цитираме именно него, защото Shaman е звезда в поредния епизод на сезон 24 на Top Gear. Това е и причината да погледнем отново към руския „танк”.

Всичко в този автомобил е впечатляващо. Естествено, най-впечатляващи са осемте колела и размерът им, но също така внимание заслужава и фактът, че и осемте завиват. В противен случай Shaman вероятно би се нуждаел от свободен паркинг, за да завие. Всяка от тези 1185-милиметрови гуми e висока 1,2 метра (около 30 см повече от гумите на големия G63 6x6), като така осигуряват пътен просвет от 450 мм.

Както сами се досещате, това… нещо е тежко. „До 4000 кг” според производителя. Това вече е изненадващо, защото е почти толкова, колкото и използвания за сравнение G63 6×6. Проблемът е, че не разчита на битурбо V8 за задвижване.

Вместо това Аvtoros е оборудван с двигател Iveco F1C – 3,0-литров дизел с четири цилиндъра и скромните за тези размери и тегло 170 к.с. Въртящият момент не се казва, но би трябвало да е в порядъка на 350-400 Нм. Това е около 1/3 от мощността и половината от въртящия момент на G63. Това значи, че не е много бърз. Както казва Мат: „Ускорява от 0 до 60 мили/ч за… никога”. Причината за това е, че максималната му скорост е ограничена на 70 км/ч.

Разходът? Сами се досещате – огромен. С едно зареждане Shaman може да измине до 1215 км, но обемът на резервоара му е… 270 литра. Това прави 21,4 л/100 км.

Подредбата на шофьорския кокпит е като в McLaren F1 – централно място за шофьора и две седалки зад него. Това, както и воланът, са единствените прилики, уверява Мат Лебланк. Но пък отзад може да превозва цял военен взвод, а офроуд качествата му се впечатляващи. Все пак, когато Апокалипсисът настъпи, асфалтираните пътища би следвало да изчезнат.

Източник: Vesti.bg.