• Новият мощен SUV чупи рекорда на суперавтомобил за преодоляване на 99-те завоя по световноизвестния път Тианмен в Китай
  • Range Rover Sport SVR с мощност 575 к.с. е оборудван с модерен двигател V8 с компресор суперчарджър, предоставящ ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди (0-60 мили/ч за 4,3 секунди)
  • Мощният флагман изпълни епичното пътуване за 9 минути 51 секунди, чупейки рекорда от 10 минути 31 секунди, поставен от Ferrari 458 Italia
  • Серийният модел SVR беше управляван от Хо-Пин Тунг – победител в клас от сериите Льо Ман и резервен и тестови пилот на Panasonic Jaguar Racing
  • Вижте чупещото рекорда изкачване тук: https://youtu.be/3MrdU6XbJok
От един SUV не се очаква да се представи по-добре от един суперавтомобил, но точно това се случи, когато новият Range Rover Sport SVR предприе страховитото изкачване по планинския път в Китай.

Мощният SUV на Land Rover, управляван от пилота на Panasonic Jaguar Racing Хо-Пин Тунг, разби рекорда по преодоляване на 99-те завоя по прочутия път Тианмен.

Серийният Range Rover Sport SVR постави нов, неофициален рекорд от 9 минути 51 секунди за 11,3-километровото изкачване със средна скорост 68,8 км/ч (42,8 мили/ч), надминавайки предишното най-добро постижение от 10 минути 31 секунди – поставено от суперавтомобил Ferrari 458 Italia през 2016 г.
С 575 к.с., предоставени от модерния двигател V8 с компресор суперчарджър, новият Range Rover Sport SVR е най-бързият Land Rover досега и може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди (0-60 мили/ч само за 4,3 секунди) с максимална скорост 280 км/ч (174 мили/ч). Новият мощен флагман съдържа смели промени в дизайна и разширено използване на олекотени материали за подобряване на динамиката, управлението и пъргавината.

Заедно с промените в шасито новият SVR предоставя по-динамична обратна връзка, без да прави компромис с традиционния комфорт на Range Rover. Инженерите от SVO са се фокусирали върху управлението на ъгъла на наклона при рязко ускорение и спиране, а промени в хардуера на амортисьорите са подобрили сцеплението при влизане в и по средата на завоя, както и контрола върху каросерията.

Хо-Пин Тунг от Panasonic Jaguar Racing каза: „Свикнал съм с високите скорости по време на състезания, но това беше още по-трудно. Най-голямото предизвикателство беше поддържането на концентрация, тъй като пътят непрекъснато криволичи и се извива с големи пропасти отстрани. Последствията от грешна стъпка щяха да са наистина сериозни, затова се фокусирах върху установяването на ритъм и Range Rover Sport SVR направи това лесно – той може да е SUV, но има динамиката и пъргавината на суперавтомобил и може да ви отведе на места, за които един суперавтомобил може само да мечтае.“
Опционалният изложен преден капак от карбонови влакна е една от отличителните иновации, въведени от експертите от Special Vehicle Operations, и съдържа чифт големи въздушни отвори, които подчертават динамичния потенциал. Променена предна броня осигурява по-добро охлаждане на спирачките и двигателя, докато 5,0-литровият двигател V8 с компресор суперчарджър произвежда въртящ момент от 700 Нм.

В интериора нови олекотени седалки SVR Performance осигуряват отлична опора и традиционния за Range Rover лукс с кожа Windsor, релефно лого SVR и избор от четири цветови комбинации.

Чупещото рекорди изкачване е най-новото предизвикателство, изпълнено от Range Rover Sport, след като миналия месец моделът PHEV изпълни зашеметяващото изкачване до емблематичната естествена скална арка Врата към Рая в най-високата точка на пътя. Моделът PHEV направи своя дебют в състезание срещу двукратната световна шампионка по плуване в открити води Кери-Ан Пейн и атлета с постижения по издръжливост Рос Еджли в Девън, Обединеното кралство.

Range Rover Sport SVR е на цена от 99 680 британски лири. За да видите чупещото рекорди изкачване и да чуете характерния звук от двигателя V8 на Range Rover Sport, дължащ се на интелигентната му двустепенна активна изпускателна система, кликнете тук: https://youtu.be/3MrdU6XbJok.