36 години след дебюта си E30 сякаш няма повече тайни за криене. Моделът е едно от най-обичаните BMW-та и вече официално се смята за класика, но дори толкова популярен автомобил има модификации, за които малцина са чували.

През 1985 г. южноафриканското поделение на компанията решава да пусне в продажба Е30, каквото останалият свят няма да види. От BMW 333i са произведени само 204 екземпляра - всички с десен волан.

 

В създаването на автомобила участват специалисти от Alpina, макар че по непонятни причини ролята им се споменава рядко. Под предния капак на тройката е монтиран 3.2-литров редови шестак M30 от BMW 7er Е32 с мощност 198 к.с., съчетан с петстепенна ръчна предавателна кутия.

BMW 333i ускорява от 0 до 100 за 7.4 сек., а максималната скорост достига 228 км/ч, което му позволява да се опъне на M3. Освен това южноафриканското Е30 има самоблокиращ диференциал и усъвършенствани вентилирани спирачки Alpina.

333i изглежда доста по-сдържано от M-тройката от онези години. От стандартното Е30 го отличават единствено скромният аеродинамичен пакет и малкият спойлер на багажника.

Любопитна подробност от историята на редкия модел е тежкият избор, пред който са били изправяни купувачите. Двигателят се оказва толкова голям за коша на E30, че не остава място за монтирането на усилител на волана и климатик едновременно. На фона температурите в Южна Африка не е изненада, че повечето клиенти предпочитат климатика.