За краткото си съществуване Tesla успя да се превърне в култ, сравним само с Apple. Като всички други коли на пазара обаче електромобилите на Илон Мъск също страдат от дефекти и неизправности, пише Факти бг.

От какво се оплакват най-често собствениците им?  

Текстил вместо алкантара

 


Първите купувачи на Model 3 с луксозно ниво на оборудване, което добавя още $5 000 към цената, не без раздразнение установиха, че вместо с обещаната от Tesla алкантара салонът е тапициран с обикновен текстил, който няма нищо общо с показаното в рекламните клипове на компанията в YouTube. Такова хитруване на дребно вбесява, особено ако си си платил за нещо пò така.


Дефектен крепеж на задната седалка

 

 

Проблеми със седалките имаше още с пускането на Model S, но неотдавна се оказа, че Tesla трябва да върне в сервизите 11 000 кросоувъра Model X заради ненадеждно фиксиран среден сегмент от задната седалка, който може да се откъсне при катастрофа. От компанията се оправдаха, че дефектът се проявява само ако седалката е претоварвана (каквото и да значи това), но се застраховаха със сервизна акция.


Течове от панорамния покрив

 



Проблемът бе установен още от журналистите, които тестваха първите готови образци от Model 3 в края на миналата година. Оказа се, че каросерията не е достатъчно устойчива на усукване, в резултат на което двата сегмента на панорамния покрив не лягат достатъчно плътно в гнездата си. Дали недостатъкът е отстранен преди началото на масовото производство предстои да се разбере.

Безкрайният полет на сокола

 


Tesla обеща Model X да има повдигащи се нагоре задни врати още при представянето на прототипа. Тогава немалко експерти предрекоха технически проблеми с тях и прогнозите им се сбъднаха. Известни са няколко случая, в които клиенти са връщали Model X заради постоянно разперените "криле на сокол". В някои екземпляри те не се затварят заради откази на електрониката, в други пропускат вода, която капе върху главите на пътниците отзад.

Замръзващи стъкла

 



Много собственици на Model X предупреждават бъдещите купувачи на електрическия кросоувър да не отварят рязко шофьорската врата, тъй като стъклото без рамка замръзва за уплътнението. В някои случаи то така залепва за хромирания кант, че го изтръгва.

Откази на климатика и автопилота

 



Функцията за автономно движение в електромобилите на Tesla все още работи в бета режим и компанията предупреждава при включването на автопилота воланът да не се изпуска от ръце, за да се избегнат рискове за безопасността. Установени са поне няколко случая, в които системата Autosteer се самоизключва без видими причини. Електрониката явно все още не е толкова съвършена - понякога дори климатикът не заработва преди в салона да стане нетърпимо горещо.

Двоен образ на ветроупорното стъкло

 



Панорамното предно стъкло на Model X е най-голямото, монтирано на сериен автомобил, хвалят се от Tesla. За разработката му са похарчени милиони, но въпреки това то има недостатък. При определени условия върху стъклото се наблюдава оптичният ефект вертикално раздвояване. Формално погледнато, двойният образ не влияе пряко на безопасността, но дразни зрението.

Хлабави кори на вратите

 



Този дефект тормози Model S. Някои собственици се оплакват и от необясним шум в пасажерската врата, а други - от необяснимо дълга пауза между дърпането на лостчето за отваряне на задните врати и сработването на механизма.

Жълти ивици на екрана

 



Технологиите от бъдещето са най-силният коз на Tesla - например 17-инчовият сензорен дисплей на централната конзола. Дефектите по него играят същата роля, каквато лъжичката катран в кацата с мед.