При дебюта на Accord през 2002 г. Honda постави пред седмото поколение на модела доста амбициозна цел: с него компанията трябваше да се намеси в голямата игра на европейския пазар в сегмент D. За това тогава трябваше да помогнат значително осъвремененият дизайн, богатото обзавеждане и спортното пътно поведение.
В допълнение седмото поколение бе по-дълго, по-широко и по-луксозно от модела, който заменяше. Въобще предпоставки, които предвещаваха отлични пазарни резултати. Е, Accord така и не успя да конкурира по продажби именитите си немски конкуренти, но това не омаловажава факта, че автомобилът по нищо (почти) не им отстъпваше.

Широчината на седмия Accord е значително нараснала с идея това да осигури по-голямо вътрешно пространство, но все пак по този показател все още има какво да се иска за пътниците на задните седалки.

Качеството е свойството, който Honda е овладяла до съвършенство. Accord е механично неразрушим, а интериорът, макар да не е сред най-луксозните според европейските вкусове, реално ще те надживее.

Гуменото покритие на таблото е приятно и меко на пипане, седалките са удобни, което е доста важно за дълъг път и по-остро влизане в завоите. Това упражнение се удава на Accord и заради по-твърдото окачване с двойни А-рамена, характерно за японските автомобили. От друга страна обаче, многобройните дупки по родните пътища се усещат осезаемо.

Accord се предлага с два бензинови двигателя: 2-литров (155 к.с. и 190 Nm) и 2,4-литров (190 к.с. и 220 Nm). Дизеловият 2,2 i-CTDi развива максимална мощност 140 к.с. и предлага въртящ момент от 340 Нм при 2000 об./мин.

И трите са много тихи, с добра динамика, но са си жадни. Автоматичната трансмисия е само 5-степенна, но с режим Sport и пера за смяна на предавките от волана.

Източник: vesti.bg