Все повече млади хора живеят в градска среда, водят активен начин на живот и са перфектно свързани с дигиталния свят. При избора си на автомобил те биха избрали емоционален кросоувър. Именно за тези млади хора компанията BMW пусна на пазара новия компактен кросоувър Х2, който направи своята премиера и у нас. Но не само младите на възраст хора са целевата група на новия модел, пише Монитор.

Той е насочен и към хората, които макар и с прошарени коси, все още пазят в себе си младежкия дух и не биха се поколебали да се качат в модерен и вълнуващ автомобил. Първото BMW Х2 е атрактивно и грабва вниманието с ярките си цветове и свежата визия, която разчупва стереотипите в сегмента и внася едно напълно ново измерение на радостта от шофирането.

Емблемата на задната колона прави препратка към класическите спортни купета като 2000 CS и 3.0 CSL.
Емблемата на задната колона прави препратка към класическите спортни купета като 2000 CS и 3.0 CSL.

BMW X2 комбинира суровите гени на типичен SUV със спортния дух на купе. Новият модел привлича погледите с атлетичния си дизайн с къси надвеси, правоъгълни арки на калниците, висок преден капак и остри странични прагове. Силно впечатление прави новата двойна бъбрековидна радиаторна решетка, която вече е хексагонална и е с обърната форма, като се разширява в долната си част. От двете страни на решетката са позиционирани тесните фарове, наподобяващи присвити очи на хищник, които опционално могат да бъдат напълно светодиодни.

Предната маска е комбинирана с огромен въздухозаборник в бронята.

Арките на колелата са сериозно раздути, а линията на прозорците прави извивка в областта на задните колони. Малкият заден прозорец е покрит със стилен спойлер, а широките рамене са подчертани от продълговатите L-образни светлини и характерните ауспухови накрайници. Допълнителният пакет M Sport включва аеродинамичен бодикит и 19-инчови алуминиеви джанти, вместо стандартните 17-инчови. Предлага се и офроуд пакет M Sport X с по-изразени характеристики за всички пътища. BMW X2 е компактен модел с дължина 4,36 метра, широчина 1,82 метра, височина 1,53 метра и междуосие 2,67 метра. Това е най-малкият кросоувър на BMW, базиран на платформата на модела X1 и също като него е с напречно разположен мотор.

 

Централният панел е насочен към водача, а най-отгоре е 8,8-инчовият дисплей на системата iDrive.
Централният панел е насочен към водача, а най-отгоре е 8,8-инчовият дисплей на системата iDrive.

Преди всичко връзката с BMW X1 се вижда в интериора, който е оформен предимно с хоризонтални линии, а в салона има много сребристи и алуминиеви детайли. Компактният волан с три спици е многофункционален и обшит с приятна на допир кожа, а в областта на захващане с ръцете е удебелен. Циферблатите на приборите са украсени със сребърни обръчи. Цветният екран на бордовия компютър се намира в средата. В списъка с опциите има система за проектиране на най-важните данни върху предното стъкло. Централният панел на BMW X2 е традиционно обърнат към водача. Още в базовата версия има

6,5-инчов дисплей на мултимедийната система iDrive,

а в по-високите версии той е с размер 8,8 инча. Работата с менюто на системата се осъществява с помощта на кръгъл джойстик на централния тунел. Бутоните на аудиосистемата и климатроника са малко и са отделени един от друг, като са подредени рационално и с тях се борави много интуитивно. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина.

 

На втория ред седалки има достатъчно място за краката и главите, но ще е по-удобно за двама пътника.
На втория ред седалки има достатъчно място за краката и главите, но ще е по-удобно за двама пътника.

Седалките на първия ред са доста еластични, като имат добра странична опора. Пакетът M Sport включва спортни седалки и волан. Позицията на седене е малко по-ниско, отколкото в X1, което придава по-спортен оттенък на Х2. Шофьорът и пътникът на предната седалка са разделени от високия тунел на трансмисията. Ръчната спирачка е електромеханична и отнема по-малко място от стандартния лост, което позволява да се увеличи размера на подлакътника с кутия вътре. Вторият ред седалки в BMW X2 е разположен малко по-високо от първия. Има достатъчно място за краката, но пътниците с височина над 180 см почувстват известна липса на пространство над главите си. Салонът отзад не е твърде широк, затова в него е по-удобно за двама пътника. Обемът на багажника е 470 литра в нормално състояние и 1355 литра със сгънати задни седалки. Багажната врата може да бъде допълнена с електрическо задвижване със сензорно отваряне.

 

В багажника с обем 470 литра има двойно дъно, а капакът се отваря с електрическо задвижване.
В багажника с обем 470 литра има двойно дъно, а капакът се отваря с електрическо задвижване.

За задвижването на новото BMW X2 първоначално се предлагат два бензинови и три дизелови двигателя. Първият е 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор със 140 к.с. в моделите X2 sDrive18i и X2 xDrive18i, който стандартно е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. По-големият е 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 192 к.с. в моделите X2 sDrive20i и X2 xDrive20i. Двигателят се комбинира със

7-степенна автоматична трансмисия Steptronic с два съединителя.

Дизеловите двигатели са три версии на 2,0-литровия 4-цилиндров двигател. Най-малката е с мощност 150 к.с. във вариантите X2 sDrive18d и X2 xDrive18d, следва моделът X2 xDrive20d с мощност 190 к.с., а най-големият вариант X2 xDrive25d разполага с 231 к.с. Двата последни двигателя серийно са оборудвани с интелигентното задвижване на четирите колела xDrive и 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic. Новото BMW X2 вече се продава при дилърите на марката у нас. Цената на модела започва от 64 100 лева, което е съвсем малко повече от Х1.

 

Двойното задвижване от системата xDrive подобрява сцеплението и подтиква към спортно шофиране.
Двойното задвижване от системата xDrive подобрява сцеплението и подтиква към спортно шофиране.

На първия тест, проведен у нас, акцентът беше върху модела BMW X2 xDrive20d, който се очаква да бъде най-продаван в България. Той се задвижва от оптималния по отношение на динамика и икономия на гориво 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 190 конски сили. Двигателят е много по-динамичен, отколкото в по-тежките кросоувъри на BMW и ускорява Х2 от място до 100 км/ч за 7,7 секунди. Максималната тяга от 400 Нм е налична в интервала от 1750 до 2500 оборота, което е напълно достатъчно не само за пъргавия спринт от място, но и за бодрото ускорение при изпреварване с ограничена видимост. Новото BMW X2 xDrive20d се комбинира само с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin, който превключва бързо и плавно. Освен това двигателят е много икономичен и в града разходът не превишава 6 л/100 км, а на извънградско може да падне до фантастичните 4,3 литра на 100 км.

 

Колата реагира бързо и точно на реакциите на водача, като му дава възможност да има пълен контрол.
Колата реагира бързо и точно на реакциите на водача, като му дава възможност да има пълен контрол.

За по-добра динамика на пътя, моделът BMW X2 xDrive20d M Sport е оборудван серийно с М-спортно окачване с по-стегнати пружини и амортисьори, както и снижено окачване с 10 мм, което се предлага по желание. С опционалната система за динамичен контрол на амортисьорите, настройките на окачването се контролират още по-индивидуално спрямо условията. Благодарение на опционалната кормилна система M Servotronic с електрически усилвател и по-къса кормилна рейка,

колата реагира бързо и точно на реакциите на водача,

като му дава възможност да има пълен контрол над автомобила. Ако изберете спортен режим, воланът е още по-прецизен, управлението е директно, а при високи скорости става приятно тежък и плътен. Благодарение на задвижването на четирите колела от системата xDrive, новото BMW X2 е много балансирано на пътя, а доброто сцепление с настилката позволява и по-спортно управление. Центърът на тежестта на новото X2 е по-нисък от този на X1, а окачването е малко по-твърдо, така че управляемостта е почти на нивото на хечбек. Комфортът на пътуване може да се подобри с опционалните адаптивни амортисьори.

 

Под капака на BMW X2 xDrive20d има 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 190 к.с.
Под капака на BMW X2 xDrive20d има 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 190 к.с.

BMW X2 xDrive20d M Sport

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

221 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на гориво

121 г/км емисии на СО2