Сериозна дилема: BMW 5er (F10) - дизел или бензин?
Вижте едно сравнение между две аналогични BMW-та - бензиново и дизелово или иначе казано - 520i и 520d:
Имаше времена, в които под капака на BMW 520i работеше престижен шестцилиндров двигател. За него бяха присъщи високите обороти, приятен звуков пейзаж и безпроблемно функциониране. Въпреки това дискусиите относно CO2-емисиите принудиха BMW да спрат да използват известния агрегат. Именно поради тази причина, подобно на предшественика си (Е60), 520i(F10) работи с 2,0-литров четирицилиндров двигател с директно впръскване. Надграждането в по-новата генерация се състои в Twinscroll-Turboloader.
BMW 520i
Наистина липсва класическият звук на шестцилиндровия двигател, но мощността и въртящият момент са запазени. Все пак разходът на гориво напомня на версията с два цилиндъра повече: 9,5 литра на 100 км при тестването. Заводските данни от 6,2 л/100 км са силно занижени.
Еквивалентно мощният четирицилиндров дизелов модел също заслужава нашето внимание.
BMW 520d
Не може да се отрече по-слабото представяне на 520d в студено и натоварено състояние. Моделът обаче компенсира този свой недостатък чрез по-високия си максимален въртящ момент със 110 нютон метра (380 Нм от 1750 до 2750 оборота; бензинов двигател: 270 Нм от 1250 до 4500 оборота). В ежедневието, например по наклоните на магистралите, 520d сърфира върху вълната на въртящия момент и по този начин създава много по-малко работа на 8-степенната автоматична скоростна кутия, отколкото 520i.
Освен това при тест дизеловият модел показва разход от 6,7 литра на 100 километра, което е почти с 3 литра под бензиновия. Тази икономичност гарантира на 520d едно зареждане на 1000 километра пробег. Препоръчително за шофьорите на дълги разстояния е динамичната система за окачването DDC, която, адаптирайки се автоматично на пътните условия, осигурява по-голям комфорт.
Иначе, с оглед на ценовите параметри дизеловата версия излиза далеч по-изгодна най-вече благодарение на по-ниския разход. Според приблизителни изчисления шофирането на 520d излиза по-евтино от това на 520i след изминаването на средно 8000 километра на година.
Технически данни
|
Бензин
|
Дизел
|
Модел
|
BMW 520i
|
BMW 520d
|
Цилиндри/клапана на цил.
|
4/4; Турбо, Директно впръскване.
|
4/4; Турбодизел, Partikelf.
|
Разпределителен вал
|
верига
|
верига
|
Работен обем
|
1997 cm³
|
1995 cm³
|
Мощност
|
135 кВт/184 к.с. при 5000 – 6250 оборота
|
135 кВт/184 к.с при 4000 оборота
|
Максимален въртящ момент
|
270 Нм при 1250 – 4500 /мин
|
380 Нм при 1750 – 2750 /мин
|
Скоростна кутия
|
8-степенна, автоматична
|
8-степенна, автоматична
|
Предаване
|
задно
|
задно
|
Тегло
|
1742 кг
|
1760 кг
|
0 - 100 км/ч
|
7,8 с
|
8,2 с
|
Максимална скорост
|
233 км/ч
|
225 км/ч
|
Спирачен път 100-0 км/ч при студени спирачки
|
37,0 м
|
35,3 м
|
Спирачен път 100-0 км/ч при топли спирачки
|
35,5 м
|
35,2 м
|
Разход на гориво(тест)
|
9,5 л / 100 км
|
6,7 л / 100 км
|
CO2-емисии (тест)
|
225 г/км
|
178 г/км
|
Обем на резервоара
|
70 л
|
70 л
|
Обсег с един резервоар
|
736 км
|
1044 км
|
Разход на гориво(заводски данни)
|
6,2 л / 100 км
|
4,5 л/100 км
|
CO2-емисии(заводски данни)
|
144 г/км
|
119 г/км
|
Еконорми
|
Euro 6
|
Euro 6
|
Резултат:
В случай, че се интересувате от по-динамично представяне и по-голям звуков комфорт, но искате малък четирицилиндров агрегат, то 520i е вашият модел. Търсите ли обаче по-изгодното предложение, разликата в разхода на гориво наклонява везните в полза на 520d.
Последвайте ни
0 Коментара: