Асфалтът на ремонтирания участък от АМ „Тракия“ ще издържа на температура до 50 градуса. Това ще стане чрез полагането на специален полимермодифициран битум, устойчив на високите градуси, пише “Марица”.

Ремонтът на отсечката - 22 км от АМ “Тракия” - между 134-ти и 156-и километър, започна в началото на м. май т.г. За целта има нова временна организация на движението между Пловдив и Стара Загора. Изпълнители на обекта са фирмите “Пътища-Пловдив” и “ИСА 2000”. 

„Имаше много неравности по пътния участък, каза за „Марица” Паун Иванов от „ИСА 2000”. „Именно те създават най-големите проблеми по трасето. Работата ни е да възстановим експлоатационните качества на магистралата, която не е ремонтирана от 1995 г. Има доста пукнатини по шосето, които са дълбоки до 5-6 см и реално са опасни.” Инж. Иванов обясни, че габаритите на пътя не се променят.

За подобряване конструкцията в участъка са положени около 7800 кв. м ПВЦ мрежа, а отделно ще се постави и близо 6800 кв. м стоманена мрежа. Осем сантиметра биндер ще бъде положен в активната лента. Плановете са ремонтираният участък да бъде асфалтиран и с полимермодифициран битум, устойчив на температура до 50 градуса.

Строителните работи в отсечката между 134-ти и 156-и километър предвиждат ремонт на настилката, отводнителни дейности, нова хоризонтална маркировка, възстановяване на пътни знаци и ограничителни системи и др. 

За първи път за ремонт е затворена отсечка с подобна дължина, отчитат експерти. В момента се работи в платното за Бургас. След като завърши ремонтът му, строителите се прехвърлят в платното за София. Целта е ремонтът в участъка между 134-ти и 156-и километър в двете посоки да завърши до края на юни, преди началото на активния туристически сезон.