Пътуващи алармираха, че ремонтираната тръба на тунел „Витиня” на АМ „Хемус” се задимява. Според тях вентилацията не работи и в дни с натоварен трафик се стига до лоша видимост. Наш екип провери дали работят съоръженията, съобщава bTV.

Ремонтът на най-дългия тунел у нас струва 22 млн. лв., а най-голямата гордост в проекта е модерната вентилационна система. Само месец след откриването обаче идват и първите сигнали за проблеми.

Когато трафикът е спокоен – всичко е наред. Иван Диков обаче разказва, че когато в почивни дни колите станат повече, вредните газове се усещат силно, а вентилаторите не работят.

Ремонтиран тунел Витиня
Снимка: АПИ

Спомня си, че тунелът е бил задимен преди две седмици. Подобен сигнал стига и до пътната агенция – оттам обясниха, че вентилаторите работят, но се включват автоматично, когато концентрацията на вредни газове надхвърли определено ниво.

Според Иван обаче вентилаторите трябва да работят поне докато движението е двупосочно в едната тръба.

Само в едната посока през тунела всеки ден минават 10-15 хил. автомобила, а след сигналите – от пътната агенция все пак ще пускат вентилаторите и ръчно.

Така от утре сутринта между 7 и 11 ч. и вечер от 16 до 20 ч. вентилаторите ще се пускат ръчно.

Движението в ремонтираната тръба на Витиня ще остане натоварено и двупосочно докато приключи ремонта от другата страна в посока София. По график това трябва да се случи преди зимата.