Днес е последният ден , в който  няма да бъдат налагани глоби на водачите без винетки, ощетени от хаоса с новата електронна система в началото на годината. Тогава бяха  подадени стотици сигнали за нередности  към АПИ, тъй като шофьорите или не успяваха да закупят електронна винетка, или пък бяха  таксувани двойно.

Електронните винетки бяха въведени от 1 януари 2019 г. без да се променя цената им. Те бяха пуснати в продажба още на 17 декември през сайта www.bgtoll.bg.  Проблемът с тях възникна в първите дни  на новата година. 

Заради  проблемите на водачите беше определен гратисен период без глоби до днес, 15 януари. След скандала с винетките с постовете си се разделиха  двама ръководители в Агенция "Пътна инфраструктура" и един от съветниците на регионалния министър. С поста си се раздели и председателя на  УС на АПИ инж. Светослав Глосов. 

Миналата седмица регионалният министър Петя Аврамова, заяви, че гратисният няма да бъде удължен, тъй като системата за закупуване на електронни винетки вече е в изправност. По думите й са отстранени всички грешки, които създадоха главоболия.

Винетки вече могат да бъдат  закупувани на гишетата в големите бензиностанции, в пощенските клонове, а скоро ще  може да бъдат купувани и от около 2000 банкомата. Така до края на месеца електронни винетки ще могат да се купуват от над 4500 точки в страната.

Фирмата изпълнител ще бъде санкционирана заради забавеното монтиране на апаратите за таксуване на граничните пунктове. Такива е трябвало да има още на 31 декември. Вече са оборудвани 13  гранични пункта.

Шофьорите, които са заплатили няколко винетки за 1 автомобил, могат да си върнат парите, като подадат заявление в регионалното министерство, заедно с доказателствата, с които разполагат.

Въвеждането на електронна винетка е само част от тол системата, която ще бъде цялостно въведена през август тази година. Тогава ще стартира и тол таксуване за автомобилите над 3,5 тона.

Междувременно след среща при премиера с Националното сдружение на общините в България беше договорено, че ако една община желае жителите й да пътуват безплатно по пътен участък от републиканската мрежа, то тя  ще трябва да поеме поддръжката му.