Шест месеца гаранция за качество след ремонт на колата в сервиз – тази идея е записана в нов закон за движение по пътищата, който разделя досегашния на три, съобщава bTV.

В момента само най-големите автосервизи дават гаранции. Ако направите колата си в кварталния гараж при познатия ви майстор, при възникването на проблем отговорността си е ваша.

Идеята на новите законови промени е всеки шофьор да получава шест месеца гаранция за свършеното в сервиза, а самите сервизи да излязат на светло, като се регистрират.

Почти всеки шофьор има история с лошо свършена работа в сервиз. Последната за Божидар Маринов е отпреди година, когато отишъл за ремонт на ауспуха, а си тръгнал с прекъснати спирачки. 

„Както режеше, отхвръкна флексът, отряза ми тръбите на спирачките. Работата се проточи със седмици. Загубих си времето, не толкова финансово, колкото разправии”, обясни Божидар.

В сервиза на Калин Балканлиев дават шест месеца гаранция за свършената работа. Нова повреда след ремонт не значи задължително грешка на майстора. „Всичко зависи от самия детайл, работа, ремонт какво се е случило. Невинаги е за сметка на сервиза, но е възможно”, смята собственикът. 

Доста сервизи у нас не са регистрирани никъде и не дават гаранции. Това им позволява да работят по-евтино и да подбиват цените на останалите. Те няма да се затварят, а ще трябва да гарантират работата си, включително кой работи в тях.

„Засега това, което предвиждаме в закона, е ние да ги регистрираме и при извършване на тежки нарушения от специалистите ще ги изключваме от регистрите и ще имат забрана за тази дейност от две години”, поясни Дамян Войновски, главен секретар на „Автомобилна  администрация”. 

Друга новост е вкарването на всички коли в електронен регистър, в който те да имат досие за направените ремонти, произшествия и задължения. 
Ако законът бъде приет, той ще регулира и резервните части от автоморгите. Автосервизът, който е монтирал съответната част, ще носи отговорност за нея. Целта е да се гарантира безопасността на пътя.