Идеята да се продава УАЗ на немци с техните пътища и автомобилна промишленост звучи абсурдно. Още по-безумно изглежда производството на руските всъдеходи в самата Германия, но историята помни и такъв случай, пише Факти бг.

През 2003 г. в немския курортен град Бад Наухайм започва сглобяването на УАЗ Hunter. Местната компания Tigr Automotive внася необходимите възли и агрегати от Русия и предлага готовите автомобили под името Tigr.

Не след дълго Tigr Automotive е принудена да промени името си на Baijah Automotive поради юридически формалности. Tigr се превръща в Taigah 2.7 XPI, макар че представлява добрият стар Hunter с някои доработки.

Двигателят ЗМЗ-409 е модернизиран, за да отговаря на нормите на екологичния стандарт Евро-4. Монтират се усилени спирачки и окачване, а оригиналната скоростна кутия отстъпва място на корейска трансмисия Dymos.

Немските "уазки" се отличават с ярки цветове, аеродинамични подобрения и лети джанти, но интериорът остава спартански като в оригинала. Предлагат се традиционните за УАЗ модификации с твърд таван и гюрук.

Baijah Automotive обаче произвежда и пикапи. Задната стена на двуместната кабина се изработва от петата врата на Hunter, а отзад има леген.

Базовата цена на немския УАЗ е €15 650. Най-скъпите модификации са подготвени за сериозен офроуд всъдеходи, които по желание на клиента могат да се оборудват с двигател от Iveco и струват над €20 000.

Продажбите на Hunter не вървят зле и Baijah Automotive решава да надгради постигнатото. През 2007 г. в Бад Наухайм започва производството на УАЗ Patriot с усилени спирачки и окачване. Моделът се продава под името Baijah Tulos и може да се поръча във версия за работа на биоетанол. Предлага се и товарна версия.

В крайна сметка прогнозите на скептиците, че немците са прекалено разглезени за автомобил като УАЗ се сбъдват. Baijah Automotive фалира, а производството на легендарната джипка в Германия е прекратено.