Глоба за превишена скорост издаде мощна 19-членна банда, събрала в редиците си престъпници от осем държави, в която шефът бил опитен бургаски крадец. Това пише в. „Телеграф“.

Групата задигала скъпи автомобили основно от испанската столица Мадрид, след което ги изкарвала с подправени документи към други европейски държави или ги продавала на части. 

Само от 2016 г. до момента апашите са отговорни за над 85 откраднати лимузини, от които са изкарали 1,5 милиона евро, съобщиха вчера испанските медии. Престъпниците са задържани в Испания след акция, ръководена от Европол, с участието на испански, български и португалски полицаи, а част от задигнатите автомобили са открити и у нас.

Източници разказаха, че Гражданската гвардия на Испания е нанесла удара си срещу автомафията след важна оперативна информация, която системно й е подавана от българската полиция. Проверка установи, че задържаният като организатор на цялата схема е бургазлията Велико Пропоков, на възраст около 59 години. той бил стар контингент по линия на автокражбите, арестуван и у нас. Разследващите имат съмнения, че е имал и свои хора в отделите на испанските общини, отговарящи за регистрацията на автомобилите.

Бандитите действали по класическа схема, превръщайки откраднатите коли в „двойници“. За целта след кражбата набивали нови номера на шасито и двигателя, които били като на автомобил от същата марка и модел, който обаче е редовен. Документите – малък и голям талон, също се правели като точно копие на двойника. Дори регистрационните табели се изработвали да са като на колата, от която е взета регистрацията.

Така се стигнало до куриозната ситуация през 2016 г., когато испански шофьор получил глоба за превишена скорост. Той бил щракнат от радар в Магала, без изобщо да е пътувал до там. Освен това имало разминаване в цвета на автомобила му.

Разследването установило, че „двойникът“ с пренабити номера е бил ползван от българи с множество регистрации за фалшифициране на документи, кражби и трафик на задигнати автомобили. Нашенецът отговарял за набиването на новите цифри на рамата и двигателя, а други българи се занимавали с изготвянето на документите и осигуряването ан регистрационните табели. Дори приятелката на нашенеца имала регистрации за подобни престъпления. 

Вече узаконените чрез фалшификация задигнати автомобили се предоставяли на естонци, поляци, гърци или други българи, които ги пласирали в различни европейски държави и Близкия Изток с 30% по-ниска цена от пазарната. Откраднати по тази схема коли са били внасяни и в България. Вероятността да се разбере, че е крадена, била малка – или двете коли – редовната и двойника, трябва да се спрат на едно и също място, за да се види, че са с еднакви номера, или да бъде направена експертиза на номерата на рамите и двигателите.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!