Крадци на лични данни абонират своите жертви за услуга на мобилен оператор, а жертвите им разбират, че са ужилени, едва когато ги потърсят колекторски фирми, за да си приберат натрупаните задължения. Това съобщиха от Комисията за защита на личните данни, цитирана от „Монитор“.

Злоупотребата е една от стотиците сигнали за нарушения, които от КЗЛД са обработили през последната година. В конкретния случай висока санкция е наложена на дружество, предлагащо на клиентите си да сключват договори с мобилни оператори. При проверка обаче лъснало, че самата фирма не е мобилен оператор, а посредник за неистински договори. Опарените пък разбирали, че са „абонирани“ за услугите чрез сключения договор, след като вече колекторската фирма им предявява неплатени суми за използвани телефонни услуги.

Фрапантната измама не е единствената, засечена от комисията през годината. Статистиката на КЗЛД показва, че от началото на 2017 г. до края на октомври са постъпили 502 искания, запитвания и жалби по повод твърдения за нарушения на Закона за защита на личните данни.

Най-голяма санкция – 11 000 лв., е наложена на спортен клуб за незаконно изискване и съхранение за неопределено време на копия на лични карти на негови клиенти, които дори се задължавали да подписват заявления за членство в определен спортен клуб или запис на заповед, за да използват услугите на фитнеса.