Пилотът на един от двата самолета "Боинг" F/A-18E/F Super Hornet на американския флот е почувствал недостиг на кислород по време на мисия в небето над Сирия и е извършил аварийно кацане на авиобазата Инджирлик в Турция, съобщава The War Zone.
След кацането пилотът не е могъл да излезе от кокпита самостоятелно. Пристигналите незабавно лекари са открили симптоми на хипоксия (медицински термин, с който се означава недостатъчното снабдяване с кислород на клетки, тъкани, органи или целия организъм.). Другият изтребител също се върнал спешно в базата.

От ВМС на САЩ са потвърдили инцидента пред изданието. Анонимни източници на The War Zone са заявили, че първоначално полетът на двата F / A-18E / F Super Hornet, бил отложен поради неизправност на кислородната система на един от изтребителите, а впоследствие тази неизправност била открита и във втория самолет вече по време на полета.

Инцидентът с двата F / A-18E / F Super Hornet от  136-та ескадрила, която е в състава на ударната група на ВМС на САЩ, , водена от самолетоносача "Хари Труман" е станал на 7 март, но едва сега става достояние на обществеността.

През последните години, "физиологичните случаи" (внезапно влошаване на здравословното състояние на пилота, намиращ се е в пилотската кабина на самолет и проявяващи се по-специално в замаяност, изтръпване пръстите на ръцете и нарушения на зрението) са били регистрирани, например, на самолетите от американския флот F / A-18 Хорнет, EA- 18G Growler, T-45 Goshawk и F-35 Lightning II.

Според военния лекар и полковник от  Военновъздушните сили на САЩ Джей Флотмана, инцидентите възникват от взаимодействието на авиационните системи на изтребителите, физическите условия на полета и оборудването на екипажа, които заедно оказват "дълбоко влияние" на човешките физиологични системи.