Основното задължение на екипажа при възникване на аварийна ситуация е първо да съобщи на земята. А при катастрофата с А320 екипажът или не е бил в кабината, или няма обяснение засега защо не го е сторил, обяснява пред "Телеграф" бившият главен авиоинспектор Ангел Борисов.
Те са се снижавали 12 минути напълно контролирано. Екипажът е виждал какво прави и е бил длъжен да уведоми земята. Но не е продумал и дума нито на водещите диспечери от френското РВД, нито на своите хора в Германия. Непрекъснато е в контакт. Има един бутон на таблото. Натиска го и говори. Пуска го и слуша. Екипажът е в непрекъснат режим на прослушване и разговор с диспечера, обяснява Борисов.<br /> <br /> Той отбелязва, че и този пореден трагичен инцидент е започнал, когато самолетът е достигнал зададеното нормално ниво. В случая това е било 380 или около 12 000 метра надморска височина. Тогава автопилотът управлява, а екипажът се размърдва. Единият отива да провери пътниците и стюардесите, или става до тоалетна. &quot;Това е моментът, в който вратата на пилотската кабина се отваря и евентуално може да се вмъкне терорист&quot;, смята експертът. <br /> <br /> Ето какво обяснява Ангел Борисов в отговор на въпрос дали пилотите са могли да реагират, ако в кабината се вмъкне терорист. &quot;Във всички самолети има средства за известяване при опасност. На някои е педал, на други е специален бутон. Той е поставен близо до останалите бутони, които се използват за превключване на честоти или с друга цел. Така че дори да има терорист в кабината той няма как да заподозре, че се подава сигнал към земята, тъй като пилотът така или иначе борави с бутоните. Дори в ръцете да го гледа няма как да види, че пилотът е натиснал за миг някакъв необозначен съвсем обикновен бутон, който обаче е излъчил на земята сигнал &quot;нападение&quot; и &quot;външно лице в кабината&quot;. В&nbsp;случая обаче не е имало нито звук, нито стон, нито сигнал. Дори да приемем, че командирът е бил зает да се отбранява или да се обяснява с терористите, вторият пилот ще подаде сигнала.&quot;<br /> <br /> Така авиоекспертът прави извод, че отвличане е малко вероятно, а какво е ставало в пилотската кабина ще се разбере едва след разчитането на записите в черните кутии.<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ</strong></span><br /> <br />