Самолетът на авиокомпания „Айън Еър“, който се разби в морето и причини смъртта на 189 души, не е бил изправен и е трябвало да бъде бракуван, посочват разследващи. Той е имал същите неизправности по време на полет ден преди фаталния инцидент, обясни ръководителят на индонезийския комитет за транспортна безопасност Нуркахио Утомо, цитиран от „Лондон Ивнинг Стандард“.
 
Разследването на катастрофата е установило, че пилотите са се мъчели да задържат контрола над управлението, тъй като системата за безопасност на самолета е насочила носа му надолу.
 
В момента експертите са фокусирани да установят дали погрешна информация от сензорите е подвела системата на самолета да го насочи с носа надолу към морето. Те са категорични, че „Лайън Еър“ трябва да подобри политиката си по отношение на безопасността и да документира подробни всички ремонтни дейности по самолетите си.
 
Установено е, че боингът не е бил годен за експлоатация още преди фаталното излитане от Джакарта.
 
Превод и редакция: БЛИЦ