Ограниченията, които съществуват в закона, не забраняват преминаването на автобуси от градския транспорт по магистралата. Това заяви в ефира на "Здравей, България" Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

"В закона обаче има изискване, че превозно средство, което не може да развие повече от 50 км, е забранено да се движи по магистралата", каза още той.

"Самите градски автобуси са много по-рискови - при тях има правостоящи, самата конструкция е по-лоша - има стълбове и лостове, да не говорим, че седалките не са позиционирани подходящо и нямат колани, а пътниците са един срещу друг", добави експертът.

Лъчезар Пеков от центъра за градска мобилност бе включен  на живо, за да коментира случилото се: "Имаме 16 пострадали, 8 от които остават за лечение. Има счупени крайници. Травмите не са леки. Водачът на автобуса каза, че е видял ТИР-а, когато го е ударил. По думите му, ударът е бил със 100 км/ч и то без спирачки", каза той.

"Маршрутът на тази линия, трябва да бъде сменен. Това създава опасност за всички превозни средства", смята гостът в студиото.