Сериозни злоупотреби с парите за магистрала “Люлин” от страна турската фирма строител “Мапа-Ченгиз” разкри представител на един от подизпълнителите за изграждането на трасето Иван Иванов.
От декември 2007 г. подавам сигнали за нарушения до полицията, прокуратурата, агенция &ldquo;Пътища&rdquo; и накрая до европейската служба за борба с измамите ОЛАФ, защото 75 на сто от средствата са от Брюксел, обясни Иванов по бТВ тази сутрин. <br /> <br /> Фирмата на Иванов е била наета за разчистване на трасето на магистралата от дървета. <br /> <br /> Той твърди, че е трябвало да получи плащания от турската фирма по 2,40 лв. на дърво, като уточни, че все още не е получил парите. В същото време обаче &ldquo;Мапа-Чингиз&rdquo; е получила от агенция &ldquo;Пътища&rdquo; по 20 лв. на отсечено дърво. <br /> <br /> Според него проблемът за това е и в агенцията, защото там знаят, че турската фирма, която няма лиценз за извършване на такава дейност е наела подизпълнител, но не е поискала договора с него, за да е наясно какво се плаща. Твърдят, че не могат да контролират всичките подизпълнители, но става въпрос за лицензирани фирми и в агенцията трябва да знаят всеки договор, изложи становището си Иванов. По думите му той е имал среща с бившият директор на Национална агенция &ldquo;Пътна инфраструктура&rdquo;, но тя е останала без последствия. <br /> <br /> Освен това &ldquo;Мапа-Чингиз е подписала фиктивен договор с друга фирма, която няма лиценз за рязане на гора, за тази дейност са платени уж милиони, а на практика парите са останали в турския строител, който е представил фалшиви фактури, обвини още Иванов. <br /> <br /> Той уточни, че преди изборите се е срещнал с комисия от шестима представители на ОЛАФ. Според него те не са били изненадани от бездействието на бившите управляващи. Следващата ни среща ще е в края на септември, защото те настояха да видят резултати от работата на новото правителство преди да последват действия от тяхна страна, добави Иванов. <br /> <br /> По думите му не се изпращат проби за качеството на строителните материали, използвани за магистрала &ldquo;Люлин&rdquo;. Лабораторията, която прави някакви замервания не е лицензирана, съобщи още Иванов./БЛИЦ<br />