Потребителите не могат да бъдат ангажирани с каквито и да е взаимоотношения по договор, ако реално той не е подписан на хартиен носител или по електронен път, каза пред БНР Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).
 
„Тук става въпрос за това, че преди да се породи действие от едно такова правоотношение, би трябвало потребителят да може да се запознае с финалното съдържание, което може да е възпроизведено върху хартиен  носител, но може и върху електронен и, ако е съгласен потребителят с това, което в крайна сметка там е написано, той да се подпише, с което да удостовери, че е прочел, съгласил се е, и че вече може да започне да поражда това правоотношение своят ефект“, каза той.
 
Коментирайки случай за спечелено дело от КЗП по жалба на потребител за нелоялна практика на телеком в България, той каза, че става дума за „противоправно поведение на служител (на оператора), който в момента е обект на разследване от прокуратурата“.
 
„По същество случаят е следният: Гражданин проявява интерес в интернет към определен абонаментен план, като в резултат на това след месец получава сметка, а след известно време и фактура за голяма сума като неустойка за това, че той уж иска да прекрати този договор, какъвто не е съществувал, защото не е подписван“, разказа Маргаритов.
 
Според него този случай поставя един принципен въпрос – как да се контролира, най-вече от мениджмънта на компаниите, поведението на тези, които всекидневно влизат във взаимоотношения с потребителите в офисите на търговците, по интернет или по телефона.