Отчет: 2017 г. беше добра за българската авиация
През Летище София са преминали 6,5 млн. /над 56 на сто/, пътници, а през Варна и Бургас - по 4,9 млн. пътници, или близо 43 на сто от общо превозените през годината. Крайно време е да се създаде Концепция за развитие на авиацията до 2020 година, а не да продължава работата "на парче", заяви Станулов. В тази връзка особено важна е ролята на Летище София, така че то да задържи увеличения ръст на пътници. "Пазарът ни е ограничен, ако разчитаме само на превозени пътници от и до България", отбеляза още Станулов.
По думите му темповете на нарастване на превозите от и до България вече надхвърля и най-оптимистичните прогнози, но съвсем скоро тази благоприятна тенденция може да бъде възпряна от ограничените възможности на терминалите и пероните на Летище София. Според Станулов допълнителен стимулиращ фактор за пътническите превози е идеята за хъб- аналогично на новото летище в Истанбул, летищата в Персийския залив и Баку. Янко Георгиев, изпълнителен директор на "България Ер", настоя за държавна политика, която да направи Летище София по-атрактивно място и помогне на авиокомпаниите да увеличат присъствието си, като стане разпределителен хъб.
Брекзит ще се отрази на авиационния пазар, като повечето лоу кост компании ще бъдат пребазирани от Лондон в другите европейски пазари. Заплаха за българския трафик няма да има, коментира Янко Георгиев в отговор на въпрос, цитираха от БТА. Според Светослав Станулов днес българската гражданска авиация разполага с много добре развита индустрия за базово техническо обслужване и ремонт на самолети в лицето на "Луфтханза Техник София", както и "Аеротехник", базите на авиокомпаниите "България Ер Чартър" , "Би Ейч Еър" и "Хели Еър".
Той отбеляза и първия Български хангар за ремонт на широкофюзелажни самолети, като в процес на изграждане са и други хангари. Проблемът с обучението на пилотите остава на дневен ред, предвид очертаващата се кадрова криза в световен мащаб, заради нарастващия брой превозвачи и полети. Гражданската ни авиация разполага с два учебни центъра за обучение на пилоти , техници и кабинен екипаж, както и действащи центрове за първоначално обучение на пилоти, уточни Станулов.
Последвайте ни
0 Коментара: