Фериботът Видин – Калафат прекрати работата си, съобщиха от Българското речно параходство, което е негов собственик. В деня, в който беше открит Дунав мост 2 параходството намали цените за преминаване на Дунав при Оряхово – Бекет с 20 %.
До 15 юни българската фериботна платформа „Бдин“, частната „Припят 1“ и румънската „Салкуца“ пренасяха между двамата бряга автомобили и пътници. Максимумът им беше това от 49 ТИР-а. Понякога се образуваха опашки от чакащи камиони от по 2-3 км. През последните години пък шофьори изчакваха по няколко часа, за да се съберат достатъчно коли за платформата.

Прехвърлянето на ТИР-овете от единия бряг на другия струваше по 92 евро, а за автобусите - по 58. За превоза на лек автомобил се плащаше 23 евро, а ако има ремарке – 40. Мотоциклетистите даваха по 3 евро, толкова - и пътниците.

Сега фериботните кораби излизат в пенсия, ако не бъдат използвани на другите фериботи по реката. Фериботната връзка между Видин и Калафат води началото си от 1942 година. Била е изградена за нуждите на немската армия. Корабът, който прехвърлял военните камиони от единия на другия бряг, приличал на шлеп. В този си вид е поддържал водната линия до 1945 година. От тази година обаче връзката е била прекъсната за цели 7 години. Възстановена е през 1952.

През 1975 година на 3 км от Видин е построено сегашното фериботно пристанище, което е било модерно за времето си съоръжение за обработка на ро-ро товари. Освен едно гнездо за кораби, изградено е и за ж.п. вагони. През реката с вагоните се е движела платформата "Бонония". От тогава между двата бряга тирове и леки коли до 15 юни т.г. превозват корабите "Бдин" и "Салкуца". През последните години, когато потокът към Западна Европа стана много интензивен, на ферибота заработи и частният кораб "Припят - 1".

Още в първия ден от експлоатацията на моста в двете посоки са преминали 500 ТИР-а и толкова леки коли. Прогнозата е годишно по него да преминават по 415 000 превозни средства.