Не всички намаления са реални и клиентите трябва да бъдат внимателни при покупката на стоки. Това посъветва председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в навечерието на Черния петък.
 
Той допълни, че тепърва ще станат ясни конкретните понижени цени, тъй като към момента повечето от търговците обявяват с рекламни кампании какви ще бъдат.
 
Комисията ще проверява планово обектите през следващите дни, като акциите ще прелеят и през следващите седмици, тъй като практиката показва, че намаленията около Черния петък прерастват в коледни промоции.
 
Често обявявани като „шокиращи“, много от намаленията по време на кампанията не съответстват на законовите изисквания. Ето защо Димитър Маргаритов посъветва бъдещите купувачи да не се подлъгват от високия процент, а да правят съпоставка на самата цена, сравнявайки я и в други търговски обекти, така че да се възползват от истинските намаления.
 
При намаления цената се сравнява с предишната (по-висока), която трябва да е била валидна поне 30 дни. При онлайн покупките, клиентът може да върне стоката в 14-дневен срок от получаването ѝ, с изключение на определени от закона случаи. Тогава търговецът е длъжен да възстанови заплатената сума в същия срок и по начина, по който е получена.
 
За да бъдат избегнати недоволствата, Комисията проведе поредна среща с представители на бизнеса, за да ги информира за нормативната рамка и гаранционните отговорности, които те имат.
 
От средата на декември КЗП ще започне и проверките си в зимните ни курорти, за да проследи  коректно ли се оповестява информацията относно сложността на пистите, особеностите на съоръженията и цените за тяхното използване. А в местата за настаняване и туристическите обекти Комисията ще следи за категоризацията, качеството на услугите и отговарят ли цените на рекламираните оферти.