Когато преди 25 години Радослава и Георги Минчеви отварят първата „Неделя“, започват с продажба на произведени от няколко сладкарски цехове торти. Собственото производство идва по-късно. Малката сладкарничка е разположена на площад „Баба Неделя“ в центъра на София, а емблематичното място дава и името ѝ.
Собственото производство на „Неделя“

Започва преди една инфарктна Коледа, когато всички сладкарски цехове са затрупани с поръчки и отказват доставки за „Неделя“. „Съпругата ми е отличен кулинар и първите торти бяха произведени по нейна рецепта“, каза Георги Минчев пред група журналисти, поканени да разгледат производствената база на  "Неделя". От тогава до сега всяка нова рецепта минава през Радослава. Работното ѝ време, както и на всички в сладкарския цех, започва всеки ден в 7 часа. Ежедневно тук се правят между 1200 и 3000 торти, а хората, заети в производството, са близо 120 души. Защо толкова много?


Основателите на “Неделя” Радослава и Георги Минчеви

„Всички торти са ръчна изработка,

Не е лесно, но пък така се гарантира качеството“, обяснява Радослава Минчева. Развежда ни из цеха /от главата до петите сме опаковани със специално облекло, такива са санитарните изисквания/ и ни показва различните производствени зони. Най-интересно, разбира се, е в зоната за „специални торти“ – правят се по поръчка за важни събития –сватби и рождени дни, фирмени празненства и пр., а ръчно изработените захарни фигурки са като произведение на изкуството.

Стигаме до място, където една жена се занимава с прозаичната работа чупене на яйца. „О, това съвсем не е проста работа!“, пояснява Радослава. И разказва, как в началото, при организирането на собственото производство, ѝ се наложило в един ден да счупи 300 яйца, след което получава сериозна мускулна треска. Та сега, с тази уж семпла задача, са заети трима души! Е, поне се убедихме, че в тортите на „Неделя“ се влагат истински яйца, а и сметаната е истинска, не химичен дубликат.

Качество на продуктите и грижливо подбрани рецепти, това е формулата за успеха на „Неделя“. „На клиентите си предлагам това, което бих предложила на гостите вкъщи. Всяка нова рецепта първо се пробва и одобрява от семейния съвет, а най-големият ми критик е майка ми, която ме е учила на сладкарство“, казва Радослава. В семейната фирма тя е човекът, който основно се занимава с производството, а Георги се е посветил предимно на маркетинга и развитието на търговската част.


 "Бялата Неделя” години наред остава една от най-предпочитаните торти

Най-новият проект е поръчка на торти онлайн. За сега интернет магазинът обслужва само София, но предстои разрастването и в други градове.

„Неделя“ предлага изцяло български модел на франчайз

Освен собствени обекти, веригата има и около 25 партньорски заведения

"Ние сме първите, които предложиха франчайз модел, създаден изцяло тук, с български продукт, с българска търговска марка и българско ноу-хау", подчертава Георги Минчев.
Всички търговски обекти се снабдяват от производствения цех на „Неделя“. Получателите на франчайз права преминават през обучение в столичните сладкарници, което продължава 5-6 месеца. Маркетингът и рекламата са общи за цялата верига. Цените навсякъде са сходни, но има възможност в обекти с по-малък оборот извън София цените да са по-ниски. Всяка от сладкарниците се управлява от отделно юридическо лице. Освен разрастване на бизнеса в България, започва развитие и на международно ниво.
 



„Неделя“ вече има няколко собствени обекта в Букурещ

Доставките до там са от цеха в София, а натуралните продукти и ръчно правени торти бързо се налагат и в северната ни съседка.
Според Георги Минчев характерно за румънския пазар е, че там се предлагат предимно заводско произведени торти с изкуствена сметана и консерванти. Друга особеност е, че масово се предлагат замразени торти, които се размразяват преди консумация. "Нашите торти са различни - те се приготвят ръчно, не влагаме консерванти, трайността им е четири дни. И това се цени от клиентите", казва Георги Минчев.

Всеки пазар си има своите особености, в Румъния например, най-търсени са шоколадовите торти, докато у нас се предпочитат предимно тези с плодове, а „Бялата Неделя“ си остава вечният хит.
След Румъния веригата предвижда да навлезе в нова държава. Екипът е проучвал пазара във Виена, но се е отказал и сега насочва интереса си към Мюнхен. Плановете са в следващите три години „Неделя“ да има три сладкарници в Германия.