Изпълнителният директор на Виктория Груп, Калоян Николов коментира актуални теми касаещи градския туризъм, глобалните тенденции и конкурентните предимства на България в сферата на туризма в ефира на "Бизнес старт" с Иван Нончев.
 
Според него, както и други специалисти в областта на туризма, формулата за развитие на регионите е именно развитието на туризма. Всеки един нов хотел създава места за работна ръка с целогодишна заетост. Друг съществен фактор е клиентът, който насочва своите финансови ресурси в даден регион.

„Точно туризмът и хотелският бизнес са сегментите, които теглят след себе си всички останали отрасли, които формират годишния приход на една държава.“,коментира изпълнителния директор на Виктория Груп.

По отношение на градския туризъм, Калоян Николов, не пропуска да отбележи нарастващия интерес на съвременните кметове към активностите и събитията в културните годишни календари на общините. Това може би е най-добрия начин за рекламиране на българските градове, села и областите в близост до тях за чужденците и местните жители.

„Хотелът вече не е само място за почивки и разпускане, а място, което да създаде една емоция, предпоставки за всякакъв тип активности или бизнес срещи.“,отговори Калоян Николов на въпроса за градския хотел в съвременния туризъм.

Новите глобални тенденции като технологии, програми и изкуствен интелект също биха били полезни и хотелският бизнес е достатъчно гъвкав, за да ги интегрира в процесите на работа. В сферата на услугите, въпреки всичко, остава важен човешкия фактор за качеството на обслужване на клиентите. 

Липсата на качествени и количествени кадри, вече се регулира, благодарение на програмите за привличане на стажанти от страни като Украйна, Молдова, Беларус и други, на практики в България в сферата на туризма.

„Едни от основните конкурентни предимства на България са многобройните успешни алтернативни форми за туризъм и благоприятните географски ширини, на които се намира.“, констатира за финал изпълнителния директор на Виктория Груп.