Към момента все още традиционният пазар заема по-голямата част от взаимоотношенията потребители-търговци, но дигиталният се развива със значителен темп. Всяка година с около 30% нараства броят на регистрираните онлайн търговци в България и на потребителите, които използват този начин на пазаруване. Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването „Денят” по ТВ+.
„При нас започват да постъпват все повече жалби и сигнали за различни проблеми във връзка с пазаруване през Интернет. Ние изискваме от търговците гарантиране на всички потребителски права – коректно информиране на клиентите за всички параметри на офертите, включително и условията, при които стоката може да бъде върната в дадения от закона 14-дневен срок”, каза Маргаритов. 

По думите му важно е също да има възможност за пряка комуникация. „Понякога се появяват в онлайн пространството мними търговци, отправят атрактивни оферти, потребителите се „хващат”, събират им парите и ги няма”, обясни председателят на КЗП и уточни, че в такива случаи се търси съдействието на ГДБОП, но е по-сложно. Според него потребителите често са склонни да инвестират доверие в нереалистични оферти, а трябва да си даваме сметка, че никой търговец няма да предложи, дори и в Интернет, оферта за сделка, от която самият той ще загуби. 

Маргаритов отбеляза, че все още, включително и на общоевропейско ниво, има известно объркване за това какъв трябва да бъде подходът към т.нар. споделена икономика и оттам се получава така, че няма за момента правила и яснота относно регулацията на този пазар. „Ако потребителското търсене извиква една потребност и е ясно, че тя не е в драматично противоречие със закона, защо да не се удовлетвори това желание на потребителите”, коментира той. И добави, че напоследък има позитивно възприятие от страна на големите оператори в социалните мрежи – Google, Facebook и т.н., по отношение на апел на Европейската комисия те да въведат част от правилата, които се отнасят до онлайн търговията в класическия и вид към търговските аспекти на общуването в социалните мрежи. 

Председателят на КЗП обобщи, че описаното показва настройката за това, че и в споделената икономика, включително търговията през социални мрежи, ще се постигне консенсус да се въведат ясни правила. „Целта е потребителите спокойно да могат да сърфират, знаейки че при тези условия могат да си купят или да получат една или друга услуга или стока и винаги когато има нарушаване на тези правила, ще има кой да се намеси и да санкционира, завърши Маргаритов.