Грозни скандали раздират последователите на Петър Дънов. Подобно на православната църква, и Бялото братство на свой ред се е разцепило на две непримирими части и няма сила, която да ги залепи поне засега. Раздорът на белодрешковците, които иначе гледат благо и претендират, че са духовно извисена раса, е чисто материален - спорят за огромните дарения и имотите на движението из цялата страна, съобщава "Всеки ден".
Дори традиционният, или както те го наричат Всемирен събор на Бялото братство, който се проведе преди седмица край Седемте рилски езера, не успя да помири двата лагера, които са в тих конфликт още от 1996 г. До тази година обаче разделението никога не е било демонстрирано така ярко. Сега те опънаха палатки далеч едни от други и проведоха два паралелни събора всеки с претенцията, че е истинският и Всемирният.

Край старата хижа до Рибното езеро - там, където винаги е бил дъновисткият лагер, се стекоха членовете на официалното „Общество Бяло братство". През няколко баира далеч от тях край новата хижа над Долното езеро наредиха шатри последователите на опозицията - Културна асоциация „Беинса Дуно" (псевдоним на Петър Дънов - б.а.).

От „Общество Бяло братство", разбира се, отричат да има разцепление и спор за имоти. Опозицията от „Беинса Дуно" обаче твърди, че още преди години бившата Държавна сигурност предвидливо е внедрила свои хора в белите редици. Целта била да се изопачи, разводни и фалшифицира учението така, че то да стане точно обратното на това, което е говорил Учителя.

„Очакваме да се разкрият досиетата и в Бялото братство, както бяха обявени агентите в православната църква - обясняват от „Беинса Дуно" - Рано или късно ще дойде и този момент и тогава истината ще излезе. В този кръг винаги са работили с материален подход. Като дадат обявление, че ще раздават „братска супа", винаги отдолу има изписана банкова сметка в три валути - левове, евро и долари." От културната асоциация твърдят още, че „Общество Бяло братство" се стреми да обсеби братски имоти и огромните потоци пари, които изливат щедри спонсори.

„Към движението в момента текат дарения и точно заради тях тази организация парадира, че е единствената - гневи се опозицията в „Беинса Дуно". - Никой обаче не е монополист. В момента ние нямаме достъп до братските имоти, имаме обаче информация за нотариални актове, за собственост, която предизвиква люти апетити и битки. Така е във всички по-големи градове."

Докъде ще стигне разпрата между двата клона дъновисти все още е трудно да се предвиди. Видимо обаче и в „Бениса Дуно" не са бедни аскети. Имат собствено издателство и щедри спонсори бизнесмени. Техният симпозиум тази година е на тема „Българските духовни учения - в съзвучие със световните". Гостуват лектори от чужбина, а темите са в широка гама - от „Завръщането на богомилите" и „Учителя - пророк на шестата раса" до „Банковата система и лихвените взаимоотношения пред дълбока промяна" и „Споделяне опита от розобера и жътвата през 2013 г."

Въобще в средите на дъновистите кипи богат съюзен живот, в който материалното и духовното редят пъзела на живота. Но, както е казал и самият Учител - „в природата всичко трепти и е в движение", а освен това всичко има и разумни причини. „Понякога виждаме, че причината е неразумна, но зад нея има разумност" - посочва Учителя.

СТЕФАН КАЛАЙДЖИЕВ: ВНЕДРИХА НИ ХОРА ОТ ДС!

Стефан Калайджиев е ръководител на Духовна асоциация „Беинса Дуно". Собственик е на издателство, което популяризира трудовете на Петър Дънов и неговите следовници.

- Г-н Калайджиев, какво делите с „Общество Бялото братство" ?
- Разликата е безспорна. През 1996 г. група приятели се уверихме, че сектантството и догматизмът са резултат от внедряване в редиците ни на хора, свързани с Държавна сигурност. Учителя е казал еднозначно - давам ви това учение, за да го разпространите сред българския народ, а той да го разпространи сред другите народи. Агентите на ДС обаче твърдят, че хората са много прости и не могат да стигнат до това високо окултно учение. Затова народът трябва да дойде до вратите на бялата къща в столичния квартал „Изгрев" и да се помоли те да им го разяснят. С диктатата си стигнаха дотам, че в градината, където е положено тялото на Петър Дънов, няма и ред от него.

- Но тази градина в „Изгрев" се поддържа в отлично състояние.
- Опитахме се да сложим там табелка с думи на Учителя. Начаса дойдоха агентите и казаха - това не е позволено от нашия устав и събрание. Това удивително прилича на „Опълченска" 66 (къщата, в която Дънов е бил съсед на Георги Димитров - б.а.). Там Учителя е дал 3000 беседи, а в момента къщата е разпукана и нарочно се държи в това състояние.

- Как виждате бъдещето, може ли да се обедините отново?
- Очакваме да излязат досиетата и тогава ще се разбере истината. Как може да има братство, което в момента се нарича „бяло", при положение че това е термин, който е използвал Учителя и на никого после не е дал позволение да го вземе. Смятам, че трябва само да се разпространява словото, паневритмията, музиката, а не да има устав и председатели, комисии, отговорности и болшевишка дисциплина. Това в момента съществува в сегашното ръководство на софийската група в Общество „Бяло братство", а тя е и управляваща в страната по метода аз ви давам пари, а вие слушайте.

Хората казват - за нас няма никакво значение, кой е председател, но те си дават енергията на това ръководство. Нещата не вървят. Лошото е, че при нас финансирането не е в изобилие, а при другите онзи ден два вертолета им откараха багажа в лагера. Към движението в момента текат дарение и точно заради тия дарения съществува и тази организация, която парадира, че е единствената. Никой не е монополист и единствен наследник на това учение. Няма завещание.

- Не е ли срамно, че уж сте духовни хора, а се карате за имоти?
- Като поставихме въпроса за излизане от Дирекция по вероизповеданията, те прокараха тезата, че трябва да останем в нея, защото това бил единственият начин да ни върнат братските имоти. Държавата ще ни върне ли братските имоти? Друг път! Това е само уловка. Докато сме в тази дирекция, православната църква никога няма да допусне да влезем в обучението на нашите деца. Тогава защо трябва да бъдем религия? Никъде не е казано, че човек трябва да облече белите дрехи, да отиде да играе паневритмия, да учи песни и т. н., за да прилага учението. Петър Дънов е създал учение, което показва на хората, че трябва да се научат да си вземат изпитите в живота, а не да негодуват.

Vsekiden.com