Гориво, произведено от тор, слама или олио ще се сипва в дизеловите автомобили. С предложени от кабинета промени в Закона за енергията от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) се урежда използването в транспорта на биогорива от ново поколение, като целта е да се изпълнят директивите на ЕС. Лицата, които пускат на пазара течни горива от нефтен произход в транспорта, са длъжни да предлагат горивата за дизелови и бензинови двигатели смесени с биогорива. Като от 1 септември 2018 г. горивото за дизелови двигатели трябва да е със съдържание на биодизел минимум 6%, като поне 1% от биодизела да бъде биогориво от ново поколение, предвижда проектът, цитиран от Стандарт.

Биогоривата от ново поколение са разделени на такива от тип А и тип Б. Към първите са включени горива, които са произведени от слама, животинска тор, утайка от пречиствателни станции на води, суров глицерин, гроздови джибри и винена утайка, орехови черупки, шушулки, кочани от царевица, както и водорасли, отглеждани на сушата. Горивата от ново поколение от тип Б са използвано олио за готвене и животински мазнини.

Горивото за бензинови двигатели ще трябва да бъде със съдържание на биоетанол или етери, произведени от биоетанол от минимум 7%, пише в подготвените промени в закона. А от 1 март 2019 г. съдържанието на биоетанол или етери в горивото за бензинови двигатели трябва да е поне 9%.

От мотивите към проектозакона става ясно, че според Европейската комисия предоставяната в периода след 3 май 2011 г. оперативна помощ за производителите на електрическа енергия от възобновяеми източници (ВИ) под формата на преференциални цени за изкупуване на произведената от тях електрическа енергия, представлява неправомерна държавна помощ. Като според ЕК това се дължи на факта, че местното производство на ток от ВИ се подпомага чрез компонентата „зелена енергия", която се начислява върху цялото количество електрическа енергия от ВИ, потребено в страната (което включва и потреблението на произведена в други държави от ЕС). Брюксел обаче няма да повдига обвинения към България при две условия. Първото е промяна в Закона за енергетиката (ЗЕ) и премахване на компонентата към цената "задължение към обществото", отразяваща разходите за изкупуване на ток от ВИ (компонента „зелена енергия") за произведена в други страни от ЕС и потребена в страната електрическа енергия. Второто условие е определяне на компенсацията за периода от 1 юли 2011 г. до влизането в сила на измененията в ЗЕ, която да бъде инвестирана за изграждането на нов междусистемен електропровод 400 kV от подстанция "Марица изток" в България до подстанция "Nеа Santa" в Гърция. Като тази компенсация са периода от 1 юли 2011 г. до 30 април 2016 г. възлиза на 1,146 млн. лв. (588 хил. евро). А за периода от април 2016 г. до влизането в сила на промените в закона ще бъде определена от КЕВР.