На пръв поглед в днешно време изглежда доста голяма рядкост аутсайдерът да спечели, особено в супер конкурентни и мултимилиардни индустрии, като тази на козметичните продукти, пише profit.bg.

В тази индустрия има някои значими световни играчи, така че не се случва често обикновена компания не само да бъде харесвана, но и да излезе преди всички. Точно това обаче се случва с Джейми Кърн Лима, съосновател и главен изпълнителен директор на IT Cosmetics.

Лима наскоро получи награда за принос към козметичната индустрия, така че на нея не й е чужда светлината на прожекторите, особено след като продаде компанията, която основава във всекидневната си, на L’Oreal за 1.2 млрд. долара през 2016 г. Историята на компанията Лима и нейната компания обаче никак не е лека.

Най-завладяващият пример за затрудненията, които IT Cosmetics изпитва при опитите й да придобие дял от пазара на луксозни козметични продукти, идва под формата на усилията на Лима да набере капитал в ранните етапи от създаването на компанията.

При получаване на наградата си наскоро тя разказа за срещата си с потенциални инвеститори. Това бе “определящ момент,” спомня си тя.

Инвеститорът решава да пасува с финансирането на IT и когато Лима иска да разбере от какво е продиктувано решението му, той й казва: “Просто не съм сигурен, че жените ще си купуват грим от някого, който изглежда като вас, разбирате ли, с вашето телосложение и тегло.”

Вместо да бъде сломена от поражението и язвителната забележка, Лима намира вдъхновение и усещане за мисия. “Почувствах нещо дълбоко в мен,” спомня си тя.

“ И си казах: "Не. Грешите.” Тя решава не само да продължи, но и си поставя като мисия да докаже колко много е грешал този инвеститор и други като него, които споделят подобни възгледи.

От собствен опит Лима знаела, че светът на козметичните продукти е бил готов за промяна. Преди това тя е била успешен ТВ водещ и страдала от розацея и хиперпигментация. Тя основава своя собствена компания, защото имала нужда от продукти, които й помагали за нейните проблеми и знаела, че има и други жени, които се чувствали по същия начин.

От този момент насам Лима намира стратегически възможности да докаже, че жените са готови да купуват продукти от компания, която ги рекламира с лица и тела, които изглеждат точно като техните, разрешавайки проблеми, с които истинските жени се сблъскват всеки ден, а не следвайки пожелателна или недостижима визия на съвръшенството.

Големият пробив на IT Cosmetics идва, когато получава възможност да продава продуктите си във веригата QVC, а Лима решава да представи продукти, които разчупват стереотипа на това, което е считано за стандарт — в това число 73-годишна жена и афроамерикански модел с акне, въпреки че получават доста съвети от експерти да не го правят. Продуктите се разпродават при дебюта в QVC, а останалото, както се казва, е история.

“Сега, седем години по-късно, всички компании за грим показват истински жени на снимки преди и след,” хвали се Лима.

Що се отнася до онзи инвеститор, който Лима споменава при получаването на наградата си, тя отбелязва, че ако е инвестирал в IT Cosmetics, “това щеше да бъде най-успешната инвестиция в историята на неговата компания”.

Той се свързва с Лима след придобиването на компанията й от L’Oreal. “Поздравления. Не бях прав,” се казва в неговия имейл.