Председателят на Асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов напомни за какво да внимаваме по време на еуфорията, която ни завладява около Черния петък и Коледните празници, цитиран от novini.bg

Той разкри още и какви изследвания предстои да пусне Асоциацията до броени дни. „Ние сме първата аларма, като петела сме, който вдига шум рано сутрин, за всякакъв вид нередности“, заяви експертът. „Няма разлика в това, което трябва да знаем по край Черния петък и Коледните празници и през останалото време.

Разликата е, че по край Коледа се пазарува много повече заради 13-тата заплата или премиите. Когато обаче човек е притиснат от времето, той прави много по-необмислени покупки и много често след време осъзнаваме, че сме направили лоша сделка“, заяви Николов.

„Вместо хората да научават какви са триковете за пазар, трябва да се научи логиката. Най–простото правило е, когато нещо е прекалено хубаво, значи не е хубаво“, каза той. Относно Черния петък, Богомил Николов заяви, че трябва винаги да проверяваме предварително цените, защото не всички намаления, особено такива от по 70% са нелогични и неистински.

Досега не е имало година, в която да няма санкционирани търговци около Черния петък, напомни той. „Ние като потребители трябва да можем разграничаваме търговците. Доверието се изгражда с годините. Нормално е един новопоявил се сайт да събужда подозрения в потребителите.

Затова трябва всеки един по отделно да си научи урока“, категоричен е Николов. „Напоследък стана много модерно да се опитват да ни продават най- различни абонаменти като се предлага нещо безплатно и човек като види това веднага клика с мишката, но не е видял, че ако се откаже от дадената услуга ще почне да плаща“, разясни той и напомни: „Безплатен обяд няма“. „Ако не реагираме лесно на такива въдички, ще се справим“, добави Богомил Николов.  

Председателят на „Активни потребители“ разкри още, че преди Нова година Асоциацията ще подготви две нови изследвания, свързани с телекомуникационни дружества и с банковите такси. Богомил Николов заяви, че именно услугите са много често подценявани от хората, но точно при тях можем да пострадаме доста сериозно икономически. „Българският потребител е защитен, когато иска и всичко много повече зависи от нас, от колкото си мислим“, категоричен е Николов.