Диетата “Минус 60” е новият световен хит. Принципът е лесен - разделно хранене и неядене след 18 ч. вечерта.
Лято е и проблемът с излишните няколко килца виси като дамоклев меч над мнозина от нас. Но не се натъжавайте - не забравяйте, че всичко е поправимо! Ние ще ви помогнем в борбата за идеално тегло, като ви разкажем по-подробно за най-успешните и ефикасни диети, спасили много хора, които са страдали от проблеми с наднорменото тегло.

Първо място в нашия списък заема сравнително “младата” диета под кодовото име “минус 60”. Диетата “минус 60” всъщност не е нищо по-различно от разделното хранене и приемането на храна само до 18,00 часа. Името на новия хит за вталяване и поддържане на оптимално тегло е свързано с Екатерина Мариманова, която в продължение на година и половина, напълно самостоятелно, без намесата на лекарите и химични препарати, успяла да отслабне с 60 кг - от 120 на 60, при това запазвайки еластичността на кожата си.

Диетата “минус 60” не спада към “експресните диети” - това е по-скоро начин на живот, който е най-добре да се спазва винаги, за да сме хем с идеално тегло, хем в отлично здраве. Както казват привържениците на диетата: това въобще не е трудно, тъй като организмът напълно се пренастройва, а липсата на вечеря в обичайното време престава да изглежда катастрофално. И след време проблемът изчезва напълно!

В последно време към услугите на тази диета прибягват много: и жени, и мъже... Въпреки че последните, разбира се, са по-малко. Това е така, защото мъжете по-трудно приемат идеята, че след 18,00 можеш да приемаш само зелен чай. Няма значение дали гледате световното по футбол или отивате с приятели да поиграете карти - само зелен чай! На жените в това отношение им е по-лесно, но и сред представителите на прекрасния пол има такива, на които им е много трудно да избегнат “похапването” на бонбонче или ябълка през нощта.

...........................................
ЯЖТЕ ВСИЧКО, НО В ОПРЕДЕЛЕНИ ЧАСОВЕ!


Така че, колкото и странно да ви се струва, но диетата “минус 60” е най-щадящият режим на хранене за хора със слаба воля. Защо? Защото диетата е такава, че не се налага да се отказвате от нищо! Може да ядете всичко, но - в определени часове.

По-подробно. Преди обяд, по едно и също време можете да ядете всичко, каквото си поискате, без ограничения в количеството. С други думи, не се двоумете, ако искате да изядете парче торта или печено месо, чай или сладолед. До 12,00 стомахът ви има всички основания да се радва на живота.
Обяд около 13.00-14.00 часа - по това време може да ядете зеленчуци, месо, риба - всичко варено или задушено в капка растително масло, както и леки зеленчукови супи.

Майонеза и заквасена сметана се допуска до 14,00. Можете да си хапнете суши или всякакви кисело-млечни продукти.

Вечеря - най-отговорното “мероприятие” за деня. Първо, тя трябва да завършва не по късно 17.30-17.45. На второ място, храната трябва да бъде варена или задушена с вода, не може да се запържва. И трето, съществуват някои ограничения върху продуктите. Те са разделени в три групи, от които трябва да се избере едно нещо и да го съчетаете с продукт от друга група, за да приготвите вечерята си. Например плодове се комбинират с млечни продукти: можете да си нарежете плодова салата и да я залеете с кисело мляко и да си направите отлична вечеря. Зеленчуците се съчетават с млечни продукти и зърна: можете да приготвите ориз със зеленчукова салата. Не забравяйте, че месните продукти и яйцата не се комбинират с нищо друго, но те могат да бъдат комбинирани в рамките на групата: можете да изядете варени пилешки бутчета и яйце.

.........................................
КОГАТО ОТИДЕТЕ НА ГОСТИ СЛЕД 18 ЧАСА


Един от най-наболелите въпроси на хората, които не се решават да преминат на системата “минус 60”, е: какво се случва, когато отидеш на гости след 18,00? Отговорът е много прост: вземете бутилка сухо червено вино, за да разрешите въпроса с алкохола. И помолете домакина на масата да има сервирано сирене. По време на вечерта не е забранено да се изпият две или три чаши вино и да се изядат няколко резена сирене.

Диетата по системата “минус 60” включва и спортуване, както и грижа за тялото, което, започвайки “да спада”, може да стане слабо, отпуснато и грозно. Комплексът от упражнения за всеки човек е индивидуален: напълно разбираемо е, че едно момиче, което иска да отслабне с 5 килограма, може да се занимава с фитнес по обичайната си програма, но една дама с тегло 130 кг, дори да се наведе напред е трудно. Следователно,

мускулите и ставите трябва да се натоварват в съответствие с килограмите,

които искате да свалите под наблюдението на треньор. Най-добре е да започнете с аеробни натоварвания. Добър помощник в борбата за намаляване на теглото са аква аеробиката и пилатес.
За да не увисне кожата ви в периода на бързото спадане на теглото, трябва всяка вечер да мажете проблемните места - особено бедрата, корема и хълбоците - със скраб от кафе и крем, в който са разтворени две таблетки мумио. Тези прости процедури ще гарантират, че кожата ви ще остане мека и гладка като кадифе и ароматна, и най-важното - еластична и опъната.

....................................
КАК ДА СЕ ПОДГОТВИТЕ ЗА ДИЕТАТА


Подготовката за диетата отнема малко повече от една седмица, през която трябва постепенно да преминете от вечеря в час “Х” - към вечеря в 18.00 и да преминете основно на варени продукти. След това влизате в системата на диетата “минус 60” и с удоволствие ще наблюдавате как вашите омразни килограми се топят с всеки изминал ден.

Екипът на “Доктор” ви пожелава успех в борбата за собственото ви здраве и красота!

....................................
Човекът е създаден да бъде вегетарианец?


Анатомията и физиологията на човека, телесните функции и храносмилателната му система потвърждават, че за него не е естествено да яде месо. Хората приличат много повече на тревопасните и плодоядните животни, отколкото на месоядните.

При месоядните животни (котка, куче, вълк, лъв) храносмилателната система е много проста и къса (само три пъти спрямо дължината на телата им). Това е така, защото месото се разлага много бързо и кръвта би се отровила, ако се задържи в организма прекалено дълго. Късият храносмилателен тракт се е развил с цел по-бързото отделяне на гнилостните бактерии, получени при разлагане на месото. По същата причина в стомасите им има 10 пъти повече солна киселина, отколкото немесоядните.

Най-забележителната разлика обаче е в зъбите. Месоядните притежават мощни челюсти със заострени удължени кучешки зъби. Те нямат кътниците на тревопасните, смилането на храната става в стомаха и червата. По тази причина в слюнката на месоядните липсва ензим, наречен птиалин, с който започва смилането на храната в устата на тревопасните. Те имат специални кътни зъби, с които предъвкват храната.

Тревопасните имат по-дълга храносмилателна система. Червата им са 10 пъти по-дълги от дължината на тялото. При плодоядните животни (маймуните) червата са спираловидно нагънати и са 12 пъти по-дълги от тялото им, което осигурява бавно храносмилане, слюнката им съдържа птиалин, алкална е и имат кътни зъби, с които дъвчат храната.

Характеристиките на хората са подобни на тревопасните и плодоядните животни и са напълно различни от тези на месоядните. Храносмилателната система на човека не е пригодена за смилане на месо.

Основният въпрос, който възниква при хората, колебаещи се дали да преминат към вегетарианство или не, е дали ще могат да си набавят необходимите за организма вещества, ако не ядат месо. Но тревогата е напълно излишна! При равни количества, в соята се съдържат два пъти повече протеини (белтъчини) с всичките 8 незаменими аминокиселини, за разлика от месото.

Соевите протеини се асимилират два пъти по-бързо от храносмилателната система; за разлика от месото, соята не съдържа трудноусвоими (наситени) мазнини, калоричността не е висока, съдържа антиракови, естрогеноподобни вещества, няма съставки, формиращи холестерол, не образува токсични продукти от гниене, не съдържа химикали и не носи риск от инфекции.

...................................................
Полезно за всички

Кафявият ориз предпазва от болестта на алцхаймер

Кафявият ориз, който става все по-популярен в Европа и Америка, защитава хората от атеросклерозно старческо слабоумие и болестта на Алцхаймер. Японски учени са доказали, че в страната им много малко хора боледуват от рак. Това се дължи именно на факта, че много от японците ядат кафяв ориз.

Понякога и екологично чистите храни могат да са опасни

И екологично чистите храни може да са опасни, твърдят група наши учени, които са се заели с отговорността да ги изследват основно.

“Сега навсякъде се рекламират екологично чистите храни. Ясно е, защо така ги рекламират - защото са много скъпи. Но толкова полезни ли са, колкото ни се иска, пита д-р Иван Иванов в едно свое интервю за вестник “Доктор”? Известно е, че половината от производителите лъжат за продукцията си.