Всяко изстрелване на севернокорейски ракети предизвиква сериозни последици из целия свят. Това обаче е и най-добрата реклама на оръжия, която Северна Корея активно показва, вярва експерт от Центъра за военно-политически изследвания в Министерството на външните работи на Русия – Владимир Коровин, предава РИА Новости.
Агенция БЛИЦ припомня, че на разсъмване от околностите на Пхенян бе изстреляна балистична ракетя, която прелетя над Япония и падна на 1180 километра от нос Ерим в Хокайдо. Общият полет е с разстояние 2,7 хиляди колометра. Той е продължил 14 минути и е бил с максимална височина 550 км.
 
За първи път от 2009 година Северна Корея пуска сателитна ракета, която преминава през територията на Япония.
 
Тази вечер ще се проведе извънредна среща на Съвета за сигурност на ООН, където темата ще бъде подробно обсъдена. Също така не се изключва опцията да бъдат взети нови едностранни мерки. Южна Корея и САЩ вече заявиха, че считат за военно действие „севернокорейската провокация“.
 
Това беше една реклама. За пореден път те показват надеждността на своята ракетна технология и са в очакване на покана от пазара на оръжие“, заяви Коровин.
 
Според него Северна Корея активно продава ракети. Той смята още, че Пхенян разполага с доста голям брой ракети, готови за изстрелване.
 
Напоследък положението на Корейския полуостров ескалира след размяна на остри думи между КНДР и САЩ. Пхенян се закани да пусне балистични ракети в района на Гуам, където се намира и американската военно-въздушна база Андерсен и Военноморската база Апра Харбър.

Превод и редакция БЛИЦ